BESØK FRA NORGE

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Nå har jeg jammen meg fått norsk besøk her på hotellet i Hoi An! En venninne av meg, Vilde var nemlig enda mer spontan enn meg og bestilte tur ned hit bare et par dager før jeg selv reiste. Så nå skal vi reise deler av turen sammen! Vi har allerede kjøpt matchende kimonos og spist mat av en annen verden her nede. Vi har vært så heldig. I hvert fall på matfronten. Ikke på alle ting dessverre, haha… Dere skjønner vi måtte få ut resept på malariatabletter før vi dro ned hit, og Vilde har prestert å en bivirkning som er mulig å få, men ikke veldig mange opplever. Økt hudsensitivitat ovenfor sollys! Jess! Ikke så veldig greit å bli syresolbrent første dag man er i et solfylt land. Jeg overlever med et par kløende myggstikk foreløpig. Jeg sier jeg er fornøyd på ferie så lenge jeg ikke får mageproblemer, hihi, for det har det nemlig vært mareritttilstander med før, haha. Har litt sensitiv mage ovenfor det meste egentlig. Om jeg er stresset, da gir magen beskjed klart og tydelig. Så no thanks til isbiter i drikken og styrer instinktivt unna sjømat. (som tok knekken på meg forrige gang) Å miste mobilen når man reiser alene syns jeg også virker som et lite mareritt, eller hva? :)))

Hva er det værste som har skjedd med dere på ferie før? Haha, skjønner ikke hvorfor jeg spør og vil skremme meg selv, men hadde vært morsomt å høre noen historier!

12 kommentarer
    1. Så gøy å få besøk, å så fine bilder! Min verste sydenferie var når sønnen min var 6 uker, hans første tur og jeg gledet meg til varme og kos. Det var storm hele uken vi var der å kunne omtrent ikke gå ut av hotellet, var mye finere vær i norge så kunne spart de pengene, haha!

    2. Så nydelige dere er! Det verste som har skjedd med meg på ferie er nok matforgiftning. Altså her snakker vi 1 av 2 uker konstant på do, og jeg hadde bostaveldig talt svart avførig pga kulltablettene jeg ble anbefalt å ta. Jeg forlot ikke rommet den uka, så alt av mat ble kjøpt fra restauranten og ble båret opp til rommet mitt hvor jeg lå i fosterstilling i mørket. Det var forferdelig!

    3. åååh Hoi An, favorittbyen! Ligner veldig på hotellet vi var på, ligger det mellom byen og stranden? ikke langt fra broen over elven? Husker ikke navnet på hotellet. Anbefaler forresten å dra på street food tour med lokale guider, det var det kjekkeste vi gjorde i Hoi An. Bagpacket i Vietnam i 3 uker og dro fra Hanoi i nord til Saigon i sør, men ingenting slo Hoi an. Virkelig, kos deg sykt masse og nyt opplevelsene.

    4. Tror det verste som har skjedd med meg på ferie var når vi var i Polen og jeg skulle ta en luftetur ut med søsteren min. Vi gikk et stykke bort i gaten og så oss rundt, og hadde lagt igjen telefonene i leiligheten, dumme som vi var. Utrolig hvor lett det er å gå et skritt for langt slik at du ikke finner veien tilbake! Vi gikk rundt i en time og prøvde å finne ut hvor vi bodde, mens familien vår trodde jo bare vi tok oss en fredelig tur hahah, etter å ha spurt opptil 20 mennesker om de visste hvor «leiligheten med den grønne porten» var, fant vi heldigvis, og veldig plutselig, en nordmann som viste seg å være naboen vår! var et øyeblikk hvor jeg helt ærlig fryktet at vi måtte sove på gaten, men heldigvis gikk det bra hahah

    5. Ååh, så kjipt.. Det “værste” som har skjedd med meg er ørebetennelse, så jeg kan ikke akkurat klage!

    6. Min verste opplevelse va da jeg skulle til thailand og vietnam (inkl Hoi An) i 4 uker! (dette er 3 år siden nå) Hadde pakket kofferten min STAPPFULL og satte meg på flyet med venninnen min og hennes familie. Da vi kom til bangkok fikk alle koffertene sine utenom meg, og vi snakket med de i skranken. For å hoppe over en lang samtale: kofferten min var registrert ankommet i bangkok a.k.a noen hadde stjålet den med seg. Jeg var altså i thailand og hadde en 4 ukers lang ferie foran meg uten noe mer enn antrekket jeg reiste i. Thailand og vietnam er ikke de beste landene og handle klær (uten elefantprint) og jeg brukte hele ferien på å stresse med å finne meg klær jeg kunne gå i. alt måtte jeg ha, undertøy, bikini, sko, sandaler, kjoler, shorts, mistet jo også sminken min… KRISE, var SÅ lei meg, tenker på det enda med en liten tåre i øyekroken… man pakker jo alltid de fineste tingene når man skal på ferie. i tillegg så var ikke familien hennes og venninnen min særlig opptatte av klær osv så var vanskelig å vise at jeg synes det var utrolig dumt og følte meg veldig til bry når jeg hele veien måtte shoppe (noe de ikke er så glad i) MEEN, ferien var veldig gøy og falt pladask for Hoi An og skal definitivt tilbake!<3

    7. Vell, jeg er på tur nå, en tur basert på at vi skal bruke bil. Har vært her en uke, og bilen har allerede vært bytta inn på verksted sånn 3-4 ganger.. Hahaha herlighet. Alt kan løses med en god innstilling da, og litt kreativitet, men er skikkelig kjipt når ting ikke går som planlagt. Dere er helt nydelige forresten!

    8. Ada Drevdal Bjøranger: Hahah huff d er kjedelig! Får bare ta d med riktig innstilling som du sier, utrolig hva litt humor kan fikse! Håper d ordner seg!! Tusen takk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg