EN GOD VEGANSK FROKOST

Wii, enda en enkel, liten matoppskrift for mine fellow amatørkokker. Egentlig for viderekommende også, haha, for dette er så godt. Og veldig enkelt! En liten havregrøtmiks med ingredienser helt fri for dyreprodukter! Søtt, varmt og mettende i lang tid. Let’s go. Alt jeg gjør er å ta noen lettkokte havregryn i en skål, fylle den opp med vann slik at de øverste flakene flyter litt i skålen. Så setter jeg den i mikrobølgeovnen på 1min, tar den ut, rører om, og setter den inn i 1 minutt til. Så tar jeg en spiseskje med peanøttsmør i en skål, smelter den i mikrobølgeovnen i 30sek slik at den blir litt mer flytende. Peanøttsmøret heller jeg over havregrøten, tilsetter noen oppkuttede eplebiter og en oppkuttet banan. Til slutt strør jeg over litt kanel, og vipps, har du en sunn og deeeiliig frokost. Jeg tilsatte faktisk også noen jordbær i den etter hvert fordi jeg trengte litt mer friskhet, da måltidet er ganske varmt og mektig 🙂 Kunne også brukt flere eplebiter.

You dig? ♥

10 kommentarer

Siste innlegg