HVOR ER JEG?

Nå befinner jeg meg endelig på en aldri så liten reise! Jeg sitter for øyeblikket i loungen på danskebåten og blogger til dere. Jeg ble invitert med for ikke så altfor lenge siden av fetteren min som har bursdag i morgen. I den anledning fikk han tre billetter til en reise fra 19. til 21. desember på danskebåten. Han plukket med seg meg og en venninne av seg, og nå er vi altså her! På bildene over ser der meg og vakre Tina. Og fetteren min Mads som chrashet i sengen i suiten vår. En liten spontantur for min del. Jeg lurer på om vi også skal en tur i land til Aalborg når vi går i havn i Danmark, men det er vel mest båten som er opplevelsen. Jeg reiste jo med danskebåten da jeg skulle til Stavanger for å besøke søsteren min på hennes bursdag i sommer, og jeg må bare si det igjen, jeg elsker denne båten. Jeg elsker dette fremkomstmiddelet. Jeg syns sånne båter som dette, og tog er de to mest avslappende og fantastiske måtene å reise på. Behagelig og komfortabelt å være på, og utsikten glider forbi i slow motion. Det norske landskapet er for øyeblikket ekstremt, ekstremt grått og tåkebelagt. Men det titter frem små, oransje lys fra husvinduer innimellom. Det finnes vel litt skjønnhet i alt.

Og når vi snakker om skjønnhet – denne båten er flytende julestemning. Rundt meg er rødt og grønt og gull, det ligger et julemarked 5 meter unna hvor jeg har sittet meg og Michael Bublés Silver Bells klinger rolig fra høyttalerne i taket. It’s Christmas time in the city ♥ Den skal legges til julespillelisten nå tenker jeg. Såå deilig stemning her, og det gjør virkelig noe positivt i sinnet mitt med stueforandring. Det er lett å bli liggende inni sin egen ensformige og urolige boble på rommet sitt dag etter dag måned etter måned. Så jeg er glad jeg er her. Bra for både sinnsstemning og julestemning. 

Tusen takk for tilbakemeldingene om skrifttype i forrige innlegg forresten. Det var veldig hjelpsomt og jeg tar i mot rådene deres! Nå er skriftstørrelsen litt større (i hvert fall på pc, er usikker på mobil) og skrifttypen er den samme 🙂 Ha en strålende tirsdag!

4 kommentarer
    1. Dristig bokvalg. Jeg ser frem til å høre hva du syns om den når du er ferdig.
      God tur 🙂

    2. Jeg ved ikke om jeg skriver lidt “sent”, men ville lige anbefale Ålborg. Har selv familie som bor deroppe, og det er en rigtig hyggelig by – specielt de mindre brostensbelagte gader og havnefronten.
      Derudover takker jeg for en fantastisk blog!
      Ps. Håber det danske var til at forstå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg