Velkommen til landsbyen vår!

I år tenkte jeg at det var obligatorisk med juleverksted for å komme i julestemning. Så da tok jeg saken i egne hender og inviterte et par jenter på juleverksted i går kveld. En perfekt fredag i desember i mine øyne. Vi begynte vel i halv åtte-tiden med å bake pepperkaker, og var ikke ferdig før klokken var blitt over tolv og vi endelig plasserte den nydelige pepperkakelandsbyen vår i vinduskarmen. Jeg tror vi alle var like fornøyde. Slike prosjekter ser alltid rotete og håpløs ut underveis. Men jeg visste det ville bli bra ti slutt! Pepperkakehus blir alltid det uansett om de er perfeksjonert med presisjon, eller om de er offer for tilfeldig kreativitet, barnlighet og ustødige hender i vårt tilfelle. De siste finjusteringene i landsbyen bestod av å gjøre den til et utopisk sted hvor alle kan bo fredelig sammen med hverandre og har det bra. Derav navnet Altruismia, hvor både kristne, jøder, muslimer, homofile, kjønnsløse og deformerte dyr bor side om side. Vi ble veldig stolte av drømme-landsbyen vår.


Pepperkakene ble NYDELIG. Vi lagde dem med vilje halvveis rå sånn at de er liksom litt seige inni. Jeg spiste så mye at jeg fikk skikkelig mageknip. Og det skal mye til før jeg reagerer på mat.


Mikser glasurlim med konditorfarge


Å steke sukkeret om til lim var en aldeles delikat prosess som krevde solide mengder konsentrasjon og riktig timing for å ikke få smøret til å stivne i pannen. Sofistikert arbeid, jenter.


Sykt hvor stille det ble når alle var in the zone og konsentrerte maksimalt på å sette sammen dette pepperkakehuset. Dødsvittig.


Se på disse hard working ladies.


Dekorering


De kommende innbyggerne av Altruismia


FERDIG!


Den blir aldri gammel.


Stolte skapere av Altruismia over midnatt.

Solfrid sov over hos meg i går, og vi lå egentlig bare og ikke fikk puste av latter til sånn klokken 2 om natten. Skikkelig overtrøtte, teite, barnslige barn. Solfrid sover fortsatt, men soving er ikke noe som kommer lett for meg. Så jeg har vært våken en stund. Fascinerer meg alltid hvordan andre sover gjennom lyder og støy jeg hadde fått hjerteinfarkt av i REM-søvnen min. Oh well. Jeg går og lager meg kaffe og åpner kalenderluken min. Julestemningen er det i hvert fall ikke noe i veien med. Jeg håper pappa også fikk det da han kom hjem fra julebord i natt og luktet pepperkake i hele huset ♥

1 kommentar
    1. Så koselig innlegg! <3 Bli med i ukens blogg på bloggen min! Kanskje er du den heldige som får et eget innlegg med link til din blogg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg