Jeg trenger hjelp

Jeg er tilfredsstilt så lenge det postes i hvert fall ett innlegg på denne bloggen hver dag. Om jeg hopper over en dag, pleier det ikke å gjøre så aaaltfor mye, men livet er på stell når det ene kommer ut. Nå har jeg gått to-tre(?) dager uten å poste og skjønner ikke hvorfor motivasjonen går sånn i bølger som den gjør. Jeg lurer på hvor vanlig det er å være et periodemenneske, i forhold til et konsistent menneske. Hele året mitt er perioder. Perioder hvor jeg trener, perioder hvor jeg sloucher. Perioder hvor jeg ser film. Perioder hvor jeg ser serie. Perioder hvor jeg er avhengig av ett eller annet. Perioder hvor jeg på magisk vis ikke er avhengig lenger. Perioder hvor jeg blogger. Perioder hvor jeg ikke aner hva jeg skal skrive om. Er dere på samme måten, eller hva tror dere? Tenkt over det før? Jeg antar livet ikke kan gå på skinner hele tiden. Og når jeg først har sagt til meg selv at jeg er et periodemenneske, er det null sjans for at jeg plutselig ikke er det lenger. Tankekraft så ufattelig mye sterkere enn den virker som. Vi er akkurat det vi tenker vi er.

Processed with VSCO with c6 preset

Jeg kan ikke huske hvor jeg hørte dette, men jeg tenker på det ofte. Og det er at man hver dag skal gjøre noe som hjelper seg selv å komme eg dit man vil. Så om du har et mål, skal du hver dag gjøre noe som gagner det målet. Et skritt nærmere. Hver dag. Og hos meg er det alltid denne bloggen som kommer opp i tankene. Jeg elsker å skrive her og dele og få respons virkelig mer enn utrolig mye annet. Det er en så stor og positiv del av hverdagen min at jeg føler meg mye bedre når jeg har blogget, enn når jeg ikke har det. 

Så da trenger jeg deres hjelp, folkens! Jeg lurer på om jeg kjenner motivasjon og inspirasjon kommer krypende tilbake nå, men! Har dere noe spesielt dere vil lese om på bloggen fremover? Hvilke type innlegg liker dere best? Mote og antrekk, sminke og produkter, filosofiske tanker, hverdagslige gjøremål, bilder av meg, bilder av annet? Gi meg gjerne en liten pekepinn slik at jeg ikke bare tilfredsstiller meg selv når jeg blogger, men også dere som faktisk titter innom her om dagen!

31 kommentarer
    1. sminke, antrekk, julegaveinnlegg? 😀 digger alt du legger ut da! husker også før da du brukte å legge ut de sangene du hørte mest på, det likte jeg veldig godt

    2. Antrekk og sminke, hverdagsting og tips OG JULEGAVETIPS!!!! Trenger det asap haha.. Og mer videoer <33 Vlogmas?

    3. Filosofiske, politiske, upolitiske, bare tanker. Bare Leandra-tanker! Det gjør alltid godt <3

    4. Hadde vært gøy med flere juleinnlegg som for eksempel julegavetips, og hva du ønsker deg til jul? Hadde også vært gøy med flere videoer, for eksempel vlogger 🙂

    5. Skulle gjerne hatt fler filosofiske tanker! Jeg elsker det du skriver fordi jeg kjenner meg så sinnsykt igjen. Du skriver tankene jeg tenker, som jeg på ingen måte får skrevet svart på hvitt av meg selv. Blir bare så sykt inspirert av å se noen med samme tankegang og ikke minst å se noen som tenker, og viser det frem.

    6. Filosofiske tanker eller bare dine tanker generelt om ting du interesserer deg for eller tenker på den dagen er det aller beste! Gjerne i form av video av og til. Eller bare svare på (filosofiske) spørsmål som leserne spør om i en spørsmålsrunde. Alle typer video er forresten gøy!
      Random, men har du noen tanker om at en robot ved navn Sophia har fått statsborgerskap i Saudi Arabia, et land hvor kvinner for bare en mnd siden fikk lov å kjøre bil? Hvor hun på en måte har alle rettigheter og ikke er påbudt å dekke seg til slik damene må ifølge loven. Og generelt tanker rundt automatisering og robotifisering av jobber og hverdagslivet vårt og denne typen utvikling. Hvordan det kommer til å skape avstand mellom mennesker pga. at vi til slutt sikkert kommer til å kunne velge en robot som ser ut akkurat slik vi ønsker, sier akkurat de tingene vi vil høre, er alltid i godt humør, gjør akkurat de tingene vi liker osv. Eller for den saks skyld ligge med roboter/dukker som mange folk allerede gjør. Tror du vi kommer til å kunne klare oss som menneskehet og opprettholde nærheten mellom oss? (Vi ser jo allerede hvordan mobilen skaper store avstander mellom mennesker). Eller tror du mange til slutt heller velger roboter foran å feks. være i et forhold med en person? Hvordan blir det hvis flere roboter får statsborgerskap, plutselig har du en robotfamilie som nabo liksom. Og hvordan vil det bli hvis roboter får bevissthet? (Flere sier at det kan komme roboter med bevissthet rundt 2030, noe som i grunn ikke er lenge til). Hvordan skal vi behandle de hvis de har en opplevelse av hvordan vi behandler dem? Og er det ikke egentlig bedre å gi roboter bevissthet fordi da får de iallefall dårlig samvittighet hvis de utsletter oss, enn om de utsletter oss uten noe form for bevissthet eller samvittighet, det er jo egentlig skumlere. Nei guri har så mange tanker om dette, det ble litt all over the place. Lurte bare på om du har tenkt noe på disse type spørsmål? Gjerne søk opp om Sophia osv. Hadde vært sykt kult å høre isåfall!

    7. synes personlig du er utrolig flink til å skrive tekster med bl.a. filosofiske tanker^ som mange andre har skrevet, i tillegg til tekster der du skriver om moral. Som for eksempel teksten om utroskap. Utrolig gøy å lese om tankene dine!

    8. Helt klart innlegg som handler om litt dypere tema, ting som får mennesker til å få et nytt perspektiv osv

    9. Hei, jeg har bare et lite spørsmål om hvor den nydelige slengbuksen med de store lommene på forsiden er fra, så den på snapchatten din idag:))
      Selv liker jeg veldig godt å høre om dine tanker, og dette er noe jeg gjerne ville lest om. Du har veldig gode tanker og det får meg skikklig til å tenke i lang tid etterpå.
      Jeg vil også gjerne se innlegg der du deler fine antrekk med oss, siden du har en slik stil jeg sikler etter.

    10. Elsker bloggen din! 🙂 Jeg liker best de filosofiske innleggene dine der du skriver om tilfeldige tanker som dukker opp i hodet i ditt, eller ting du har tenkt lenge på men som du aldri har turt å dele. Hverdagslige gjøremål er også hyggelig å lese<3

    11. Jeg liker godt hverdagslige innlegg hvor du forteller hva du har gjort den dagen og kanskje legger med noen bilder fra det 🙂

    12. Jeg virkelig elsker de filosofiske innleggene dine! De får meg alltid til å tenke og reflektere mye mer enn jeg vanligvis gjør. Meningene mine om ulike temaer har blitt formet mye av dine tanker. For eksempel innlegget ditt om utroskap og overeksponering, bare for å nevne noen, for du setter liksom ord på ting jeg selv har tenkt på, på en måte som virkelig treffer. Føler at jeg lærer veldig masse av deg:)
      Ellers digger jeg det meste du legger ut, både hverdagsinnlegg, skjønnhetsrelatert eller trening feks!

    13. Selv kunne jeg tenkt meg flere av de “min dag, minutt for minutt” innleggene! Synes det er kjempegøy å lese:D men assa jeg elsker alt du skriver jeg

    14. Jeg kom inn på bloggen på grunn av innlegget ditt om ruspolitikk, som jeg syns er veldig godt skrevet og inneholder mange gode refleksjoner. Jeg er veldig nysgjerrig på om du har egne opplevelser med psykedelika som du vil dele, selv om jeg skjønner veldig godt om du ikke vil inkriminere deg selv.
      Det du skriver om filosofi og mental helse er også veldig interessant, fortsett med det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg