Dagens anbefaling – hjernemat

Jeg har tenkt på dette en stund, den anbefalingen jeg skal komme med nå… Men bestemte meg for å endelig skrive et innlegg om det når jeg la et bilde ut på mystory på snapchat (leandra86) og jeg fikk såå mye respons. Det var faktisk så og si utelukkende gutter som sendte meg snap og fortalte meg at de også var frelst av Joe Rogan. Jeg kan lett se hvorfor gutter digger han, men jeg tror også veldig mange jenter hadde hatt godt av å høre hva han og gjestene hans har å si. Jeg blir helt oppslukt.

Jeg har egentlig lenge fått anbefalinger om å høre forskjellige podcasts, men har aldri gitt det en sjanse eller hatt noe særlig interesse for det. Det er alltid stress å begynne på en ny serie, podcasts, mennesker, bøker, eller noe nytt generelt. Jeg er irriterende kresen. Men i dag? You’re in for a treat. Joe Rogan… hvor skal jeg begynne? Jeg kan ikke huske akkurat hvordan jeg kom over podcastene hans på youtube. Men han er et ekstremt allsidig menneske som har kunnskap om en haug med ting jeg virkelig verdsetter. Dermed presterte naturligvis noen (mange) av fellesinteressene å klaffe ganske perfekt.

Jeg fikk en snap av en kompis som sa “å høre på den fyren er en investering i eget intellekt. Den nye Jesus.” En annen kompis linket meg denne første videoen jeg skal vise for en god stund siden, og den sitter som støpt i hodet. Den varer i 25min, men shit det er 25min well spent, hvis du holder hodet åpent og mottakelig. Det kan jeg garantere. Som en spirituell hobbyfilosof av en new age hippie, (neidajoda) har sett den flere enn en gang for å si det sånn :)) Budskapene hans er ofte en perfekt blanding av rasjonell og spirituell. I hvert fall når det gjelder de filosofiske temaene som jeg ofte oppsøker. Det treffer meg akkurat der jeg liker det. Håper den gjør det hos bare noen av dere også. Det hadde vært skikkelig fint. I tillegg er det ingen andres latter som får meg til å le så genuint som hans, haha.

Det som er deilig er når du hører ting du på en måte vet fra før, men noen klarer å sette ord på det så bra at tankene blir klare som dagen.

Her er en annen viktig en syns jeg. Setter hvordan vi lever livene våre i et veldig grunnleggende, klart og “åja shit stemmer”-perspektiv.

En god miks av kultur, historie, psykedelia, helse og homofili og mye mer. Veldig såre temaer for mange, men jeg må faktisk følge min indre moral og dele den selvom (Så denne nettop, og er muligens en ny favoritt) Hjernemat er en underdrivelse.

Hele greien er full av kunnskap og gode poeng og synspunkt jeg mangler i samtaler i dag, og når han går på en lang rant på slutten bare drar han hele videoen i land. 

Denne er også lang, men gull. Tror egentlig ganske få har en genuin interesse i akkurat dette men jeg sluker den rå. “It’s real in a way where you feel sorry for people who haven’t experienced it”

Gi meg gjerne respons på hva dere syns om noen av dem. Er nysgjerrig, og prøver å kartlegge litt hvordan tankegangen til de som leser bloggen min er tror jeg. Håper noen ga det en sjanse og fikk litt nye innput. Det er liksom både oppsiktsvekkende og forfriskende på samme tid. Sikkert også mye provoserende for noen, men damn det har vi godt av.

10 kommentarer
    1. Kan du lage et innlegg om dine litt dypere tanker om utroskap? Hvis du har lagt deg tanker rundt det? Og de som deltar på å være med på utroskap?

    2. Synes det er rart at det er så få kommentarer på dette innlegget :O Takk for kjempebra tips! Visste ikke om han før nå og nå har jeg abonnert. Så på to av videoene og I like it very much!! Elsker å få perspektiv på ting og tang 🙂

    3. Synes det er topp at du deler slike ting på bloggen! Selv er jeg ikke såå fan av Rogan, men liker som regel gjestene han har. Du må også høre på Terence Mckenna forresten, tror du kommer til å like ham 🙂

    4. Synes det er topp at du deler slike ting på bloggen! Du må også høre på Terence Mckenna, tror du kommer til å like ham 🙂

    5. Elsker disse innleggene dine, det er bare å komme med flere anbefalinger om du har det!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg