En barndomsparodi

 

Jeg oppdaget en diskré, men lengselsfull julestemning i meg selv i dag for å være ærlig. En barndomsparodi. Været har anrettet seg komplett beundringsverdig denne novemberdagen. En familiær stjerne som hviler sliten og skrått mot bergensbryggen med sine uendelige, oransje stråler. Småfrossen, skarp vind fra atlanteren mine unge lunger ikke kan få nok av å inhalere. En ønskelig bekymringsløs frokost på en kafé. Beskjeden titting i klesbutikker på Galleriet, nesten ubemerket forstyrret av bråkete tanker og omgivelser vi alle har blitt vant til med årene.

Nå er jeg hjemme igjen. Julelysene mine smiler smått og sirkler seg rundt de to gråblå vinduer. Ole Paus’ uperfekte, perfekte stemme fyller tomrommet mellom de fire vegger med en beroligende, men bittersøt stemning. Snart småløper Solfrid ned til meg, forberedt og higen på enda litt mer forsiktig julekos med film og noe godt å fylle magen med. Fornæmmelsen om at det fremdeles er en anelse tidlig å begynne og flørte med julestemning nå, dirrer usikkert i mitt uperfekte sinn. Men følelser er følelser. Og nå har til og med P7 Jul inntatt DAB-radioen. Usedvanlig trivelig i en biltur på dager som denne. I fjellsiden langs E39 henger det igjen flekker av høstfarger, men frosten på bilen om morgenen hvisker jul og vinter. Jeg lover. 

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Toppen min er fra Shein

8 kommentarer
    1. Du er utrolig vakker; håper du vet det. Leste dette innlegget mens jeg hørte på rolig musikk og det fikk frem noen følelser i meg som jeg ikke har kjent på på mange år. Det var rart, men også veldig fint. Takk for at du gjorde en ellers blå mandag fin.

    2. Det er så ekte det du skriver. Kom gjerne med flere sånne innlegg! Setter så stor pris på det i en hverdag full av overfladiske samtaler, handlinger og ting. Trenger pausene. Det ekte. Følelsene, ytterpunktene og det hverdagslige. Leser to blogger og din en av de. Innlegg som dette er en av grunnene. Tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg