Søndag- og alkoholsnakk

I dag er det søndag, og jeg er glad en dag som søndag eksisterer. Den er liksom roligere, mer avslappet og litt blåere enn de andre dagene. Når bort i mot alt er stengt og du ikke har noe å forholde deg til, føler du deg litt fri og som om du kan ta en ekstra pust i bakken. Jeg kjenner flere som liker å pleie seg selv på søndager. Hårmasker eller ansiktsmasker. Gå tur, trene eller se serie hele dagen. Søndager kan også ha et litt trist og nedstemt preg over seg, spesielt hvis du har vært ute dagen før. Nå skal det sies at jeg faktisk ikke har vært ute og drukket/blitt brisen/full siden juli. The Weeknd konserten var vel sist jeg var beruset mener jeg. Det er over tre måneder siden. Det har ikke vært planen. Det har bare blitt sånn. Jeg har gjerne hatt med alkohol på fest, eller hatt muligheten til å drikke, men jeg er visst i en periode hvor jeg har fått helt avsmak på det. Det er så mye gift i en så liten kropp på så kort tid, for en form som ikke alltid er helt verdt det. Føler nesten for å si at jeg har sluttet å drikke etter så mange ganger jeg har takket nei til det i det siste, men så har jeg jo sippet litt her og der. Jeg har liksom hatt min kvote med fyllakuler som ung. Det var jo den perioden et par år før jeg ble 18, og hovedprioriteten til vennegjengen og meg var å skaffe drikke til helgen for å snike oss ut, bli møkings og håpe på å ikke bli tatt, haha. Noen av mine beste minner. Men nå er jeg liksom vokst forbi festperioden, og finner i glede i helt andre måter å sosialisere meg på. Jeg drar fortsatt på fest innimellom, og kjenner meg selv igjen i mange som fortsatt er superengasjert i drikkekulturen. Den gamle meg vel og merke. Anywho, jeg har ikke konkrete planer for søndagen enda, men jeg får vel starte med å komme meg opp av sengen og lage meg noe frokost etter hvert. Alt jeg vet er at dagen skal tilbringes som på bildene under. Avslappet, sminkeløs og i de mykeste klærne jeg eier.

Genser fra HappyWifey her
Bukse fra Junkyard her

Hva er deres planer denne søndagen?

7 kommentarer
    1. Jeg føler akkurat det på samme måten. At jeg har hatt mine fyllekuler noen år før jeg ble 18, så nå som jeg er 19 så vil jeg heller bruke tiden min med venner på en annen måte. Føler meg så kjip som ikke drar på vors hver helg osv

    2. Føler meg kjip som ikke begynte med alkohol før som 17-åring, husker jeg følte mye press da. Gikk jeg glipp av noe egentlig? Husker jeg var så redd for det… Synes egentlig festene som student er mye triveligere enn de på vgs, der handlet det mye om å drikke mest og hvem som fikk flest ligg.

    3. Det er kanskje ikke like gøy lenger når det er lovlig 😉 Tror nok det er derfor du føler det slik – det er ikke det samme rushet lenger. Helt naturlig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg