Hva friår gjør med meg

Annonselenke


Genser HER

Det å ikke gå på skole, bryter skikkelig opp i begrepet ditt om “en uke.” Nå er det helg, men med friår er på en måte hver dag en lørdag. Og det er rart det, å ikke gå på skole… Jeg som alltid har vært så glad i det, og følt at det har vært en viktig del av hverdagen min. Nå har jeg liksom ingen forpliktelser. Bortsett fra jobben på Sumo, som ikke engang skaper noe orden eller rutine for meg. Jeg jobber rundt 3 tilfeldige dager i uken på Sumo, og har så langt kun fått vakter som begynner på ettermiddagen, som oftest kl. 16.00. Det er også rart at jeg har pleid å være skikkelig a-menneske. Jeg ble trøtt i 12-tiden og våknet av meg selvrundt 9. Det høres egentlig ut som en ganske sunn og fornuftig rutine? Men så kom faktisk én kveld hin dagen og ødelagte det. Nå blir jeg ikke trøtt før klokken 3 og våkner mellom 11 og 12. Jeg prøver grisehardt å få det tilbake til sånn det var før, for det er kjiiipt å føle at så mye av dagen har gått når du spiser frokost i 13-tiden og ikke får tid til å for eksempel trene før jobb. Men i dag av en eller annen grunn våknet jeg klokken 10.00 av meg selv. Så da var det faktisk rett opp med macen og inn å blogge slik at jeg ikke sovner igjen. Jeg skal back on track.

I dag begynner jeg på jobb kl. 16, så hvis noen av dere er higen på noe fresh asian food, kom innom Sumo Åsane! Rett etter jobb skal jeg faktisk på en innflytningsfest med Veronica. Tviler på at det blir noe inntak av alkohol. Har hatt ekstremt lite lyst på det i det siste for some reason, så de siste festene har jeg følt meg avbalansert og aware uten alko. Den formen er undervurdert. Kan heller ikke huske en sigg mellom fingrene siden tidlig-sommer, så skål for helse. Hovedgrunnen er rett og slett fordi det seriøst ikke frister, og da gidd jeg ikke å gjøre det bare for å gjøre det. Eller blende inn liksom. Fuck det, sant. Jeg har det fint med meg selv.

9 kommentarer
    1. Jeg husker at jeg planla å ta friår etter vgs selv, men sånn ble det ikke. Er nok litt glad for det, nå som jeg er halvveis i utdanningen min, men noen dager tenker jeg på at det hadde vært digg å bare jobbe.. å slippe å tenke på skolearbeid.
      Og rutiner er såå viktig! Håper du klarer å komme inn i en rutine :))
      Hva tenker du å gjøre etter friåret ditt da?

    2. Har friår selv og føler akkuratt det samme, legger meg sent og står opp sent.. men lurte på hva den tattoeringen på ribbeinet ditt betyr og hvordan du oversatte den til gresk(?)? 😊

    3. M: Haha, jaa det er så lett for. Tatoveringen på ribbeinet betyr “all i know is that i know nothing”, så hvis du bare søker på det + greek på google, så skal du få opp setningen med greske bokstaver. Det er en ganske kjent sitat så den er korrekt oversatt de fleste steder, men jeg dobbeltskjekket med en gresk venn av meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg