Hva gjør jeg i Trondheim?

Dette innlegget skrevet i går

Heihei! For øyeblikket befinner jeg meg i Trondheim, og har gledet meg til denne turen altfor lenge. Helt siden Malin og Lars, et vennepar av meg flyttet hit i sommer. Vi har egentlig siden det, planlagt at jeg og tre kompiser skal dra ned å besøke dem om høsten. Så nå er vi er. Første natten fra onsdag – torsdag sov vi i leiligheten deres, men i dag kommer sistemann ned til oss slik at vi fire skal sjekke inn på et hotell rett i nærheten. Det bliiir så deilig. Jeg kan ikke huske sist jeg var ordentlig på et hotell. Vi har leid leilighet de siste årene på ferie nemlig. Jeg hadde meg faktisk, når jeg tenker meg om, én natt på et hotell etter byn i vinter, men det teller ikke. Ordet “hotellfrokost” er som musikk i mine ører, så det skal bli et meget behagelig opphold her i Trondheim regner jeg med. Jeg reiser tilbake igjen på mandag, men før det har vi masse planer. Vi skal på Vitensenteret på utsillingen “Body Worlds”, dette var noe jeg måtte få med meg. Også skal vi på Rockheim, se Nidarosdomen, dra i en jazzbar, spise ute og kanskje besøke Munkholm.

Jeg har aldri vært i Trondheim før, men er så langt utrolig positivt overasket. Vi har jo fått det knallværet disse dagene, og bare flyturen opp var jo en sighseeing i seg selv. En finere utsikt fra et fly kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har sett. Kunne ikke tro at det var Norge liksom, at det var sååå perfekt. Høye fjell, isbreer, fjorder og holmer og nei, jeg har ikke ord. Det var magisk. Bussturen hit også var virkelig noe for seg selv. Solnedgang og høstfarger er kanskje det mest stemningsfulle og vakre jeg kan se i denne verden har jeg innsett.

Processed with VSCO with c7 preset

Processed with VSCO with c7 preset

Processed with VSCO with c7 preset

Har dere vært i Trondheim før? Noe spesielt dere anbefaler å få med seg?

13 kommentarer
    1. Hei! Jeg bor i Trondheim og må bare anbefale Bakklandet. Utrolig koselig område å gå rundt i, unne seg et cafébesøk osv

    2. @matfrahagen på insta viser sykt digg plantebasert mat, de befinner seg på bakklandet. Tror de er verdt et besøk!

    3. Dra og spis på Bror, der har de kjempegode burgere! (Vegetar også) Restauranten ligger i Nordre

    4. Du må spise på (mat fra) Hagen på Bakklandet! Veldig koselig plantebasert kafé med masse digg! Insta:@matfrahagen

    5. Superhero burger har byens beste burger (og billig øl!!). Og mange gøye brettspill haha! Ligger ikke så langt unna nova kino 🙂

    6. Trondheim er nydelig om høsten! Bodde der i et år. 🙂 Jeg anbefaler å gå opp til Festningen fra Bakklandet, såå koselig og gammeldags, pluss at utsikten er nydelig. Hvis dere vil gå litt tur anbefaler jeg å dra til Ladestien, det er ved sjøen og du har en nydelig stemning der om høsten (hvis det er fint vær da). De to stedene er mine favoritter i Trondheim <3

    7. Dere må spise i Egon Tyholttårnet 🙂 Beste utsikten. Hilsen bergenser bosatt i Trondheim

    8. Dra på ladekaia! Det er en sykt koselig resturant som ligger på ladestien rett ved sjøen! Annbefales!

    9. Anbefaler restauranten Frida, inspirert av Frida Kahlo. Ekte, autentisk meksikansk mat, og om dere bestiller rettene for min. 2 personer med mange forskjellige ting i samme hovedrett, kan jeg garantere en fantastisk kulinarisk opplevelse. 🙂

    10. Hei! Jeg bor i Trondheim! Og du må virkelig gå en tur rundt Nidelven, dra på cafe på Bakklandet og spise på @matfrahagen! De har kjempe bra vegansk mat! Håper du koser deg masse her!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg