Oppskrift på verdens beste kosedrikk

I dag skal jeg gi dere oppskrift på en te litt utenom det vanlige. Jeg har alltid vært glad i te, men aldri drukket det noe særlig regelmessig bortsett fra nå i det siste. Jeg elsker å prøve ut nye teer. Det er jo en hel verden av smaker å utforske. Jeg er veldig glad i bare en tepose i varmt vann uten noe tilbehør, men jeg husker for mange, mange år siden, da jeg besøkte Solfrid, tok hun melk i teen min. Jeg syns det hørtes så rart og lite appetittelig ut, men jeg syns det var overraskende godt. Her om dagen fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle ta både melk, kanel og honning i solbærteen min. Jeg syns det virket som en deilig combo, og jeg ble igjen overrasket – for det var i tillegg myyye diggere enn jeg forventet. Nå serverer jeg det til alle som er på besøk og seriøst alle har elsket det. Inkludert de som ikke i utgangspunktet liker te. Det er jo egentlig ganske enkelt, og ikke særlig innovativt av meg, haha, meen om noen av dere ikke har prøvd det før, så anbefaler jeg sterkt disse ingrediensene:


Jeg bruker såklart min trofaste rismelk, Hindu kanel, Twinings sin blackcurrant te og flytende fjellhonning. 

Ta oppi ingrediensene i denne rekkefølgen for best resultat: Varmt vann, tepose, honning, kanel og til slutt melk. Glemte meg alltid i starten og tok melken oppi først slik at teposen ikke fikk blande seg med så varmt vann som den skulle, i tillegg smelter honningen treigere og kanelen legger seg bare stygt på toppen hvis du ikke avslutter med melken, så ikke gjør som meg. Følg rekkefølgen jeg skrev opp så er du good to go.

Noe dere kunne tenkt dere å prøve?

4 kommentarer
    1. Rart hvordan du ikke engang nevner terrorangrepe(ne) som har vært i Barcelona..

    2. Anonym: Selvfølgelig blir jeg like lei meg som alle andre som hører nyhetene, men det er vel ikke vanlig at alle bloggere snakker om alle terrorngrep som skjer i verden. Noen ting vil det ikke føles riktig å prøve å sette ord på på en blogg heller. I tillegg skjer d dessverre forferdelige ting hvert sekund som ikke kommer i media også :/ føles nesten litt dumt å bry seg om noen saker mer enn andre

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg