Vegansk middag oppskrift / falafel med tilbehør

I går spiste jeg noe sweeeet, som også blir dagens middag. Sykt lettvint og sykt tasty! Jeg er ikke i det hele tatt noe flink på kjøkkenet, og lager så og si aldri mat fra bunnen av. Det suger jo litt når jeg får spørsmål i kommentarfeltet som ønsker oppskrifter på veganske retter. Jeg har et par oppskrifter up my sleave, men det er nok dessverre ikke laget fra bunnen av. Dere kan jo absolutt prøve på det selv. Denne middagsretten jeg skal vise dere, inneholder bare tre produkter fra butikken, men er sikkert lett å gjenskape med ingrediensene de inneholder om dere søker litt rundt på Google. Men om dere ønsker den lette versjonen, er jeg her i dag for å gi dere den. Enjoy. Slik så middagen min ut:

Og dette er det du trenger:

Disse falafelene kjøpte jeg i frysedisken på Rema 1000, og ble eeevig imponert. Satt og lurte på hvorfor i alle dager jeg ikke spiser falafel oftere? Det er kanskje noe av det beste jeg vet på smak, og disse var skikkelig gode!


Denne byggrynsalaten oppdaget jeg for et par dager siden, og er for øyeblikket på min tredje boks. Seee ingrediensene. Nam. Jeg kan også spise den uten tilbehør. EDIT: oppdaget akkurat at det er italiensk hardost i denne! Altså ikke 100% vegansk dessverre.


Og den siste ingrediensen er denne sausen/suppen. Også ekstreemt god på smak. Må prøves!

Fremgangsmåte:
Jeg varmer falafelene i ovnen som anvist på pakken
Varmer byggrynet og sausen som anvist på pakkene

HAHA, okei, jeg er verdens kjipeste matblogger. Det er den latterligste fremgangsmåten jeg har sett, men hey, det ble driiitgodt og definitivt worth a try.

 

Bon appetit

5 kommentarer
    1. åh nam, dette så himmelskt godt ut! Da jeg fikk på FHS for noen år siden, hadde vi vegan uke, da tror jeg vi smakte på falaffel, og det var kjempe godt! Har nesten helt glemt det ut, dette skal jeg smake igjen snart!
      Ønsker deg en fin dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg