Mindre klær, mer lykke

Jakke // Pull & Bear
Genser // Junkyard HER
Bukse // Bershka 
Sko // Junkyard HER
Veske – Paco Martinez

 Jeg reduserer stadig mengden klær jeg har i klesskapet mitt og fyller hver måned opp en eller flere poser med klær jeg gir vekk til venner eller organisasjoner slik at jeg bare sitter igjen med de plaggene jeg er ordentlig glad i og kommer til å bruke. Basics, behagelige, fine klær jeg føler meg aller best i. Minimalisme i garderoben, og å bare eie et par ting jeg virkelig liker, renser sjelen og gir meg ro og struktur. Garderoben er en del av hverdagen vår, og dermed en del av livet. Å rense opp i en del av livet ditt gjør noe med sinnet, så det anbefaler jeg alle å sette av tid til innimellom. Det føles utrolig bra. 

Antrekket på bildene over er noe jeg gjerne slenger på om jeg vil chille og være komfortabel (som er cirka hver dag) men samtidig ikke gå i typ joggeklær. For eksempel om jeg skal henge med venner eller se en film. Å finne en balanse mellom så fin og behagelig som mulig er det jeg sikter på. Dette har beskrevet stilen min i sommerferien, og det er så ytterst sjeldent at jeg går i en vanlig trang bukse, at det var uvant da jeg gjorde det for første gang på lenge på bowling hinn dagen. Trives veldig i løse bukser har jeg funnet ut av, men det trenger ikke å være mindre pyntete eller fint for det. Jeg elsker mote og hvordan klærne kan få meg til å føle meg. Men less is more, dere. Kvalitet fremfor kvantitet. Derfor er jeg så glad i Junkyard. De har så mye basic kvalitetsklær som også er unike på sitt vis? Bare den hvite genseren på bildene over for eksempel. Jeg hadde en hvit genser fra Cubus før, men som likevel ikke satt halvparten så fint på som denne gjorde. Så da ble den erstattet med denne fine genseren HER, som de også har i rød og svart.

Noen andre som tenker likt, eller er dere glad i å ha en stor garderobe?

8 kommentarer
    1. Hei! Veldig godt innlegg, vi deler samme syn på klær:) Har du Tise? Hvis ikke kan jeg absolutt anbefale det, så kan du selge noen av plaggene du ikke lenger vil ha på en veldig enkel og grei måte!

    2. Jeg har akkurat samme tankegang! Anbefaler virkelig dokumentaren “The Minimalists” på netflix++, om du ikke har sett den allerede 🙂

    3. Heisann! Jeg er ny student i byen og lurte på om du kunne lage en slags guide for Bergen by?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg