Hvordan jeg redigerer VSCO- og instagrambildene mine

Jeg bruker egentlig utelukkende appen VSCO. (som dere forresten kan følge meg på Leandravalencia) VSCO er en av mine favorittapper, både fordi det er så lett å få bildene til å se kul ut med det store utvalget av filtre de har og fordi man kan justere og redigere litt fritt også. De har det meste man trenger av kontrast, lysstyrke, temperatur, tint, fade, beskjæring osv. De fleste har vel VSCO etterhvert og vet hvordan det brukes? Du starter med et par filtre, men jeg har kjøpt en del ekstra, og er ikke et sekund i tvil om det var verdt det. Tenker å kjøpe litt flere nye filtre snart for å se om jeg finner noen jeg liker. Som oftest holder jeg meg til F-filtrene, men jeg er også glad i C og P-filtrene. 

Her ser dere før- og etter F3

Denne er kjøpt i en pakke med filtre og er kanskje den jeg brukes nestmest etter F1 som er litt mørkere og mer kontrastfylt. Den bruker jeg på de fleste instagrambildene mine, men denne funker også om jeg vil ha det litt mer varme, sommer og lys. F-filtrene er ofte fin på portretter som dette syns jeg. 
 

Her ser dere før- og etter C1

Denne bruker jeg ofte hvis jeg vil at fargene skal komme ekstra tydelig frem. Kan være fin på portrettbilder, men den gjør underverker med disse bærene og masse i naturen.
 

Før- og etter P5

Noen av P-filtrene kan brukes om du vil være ekstra inspo og mystisk. De tar seg meget bra ut på litt mørke og stemningsfylte bilder. Det blir en litt distansert, natt-stemning. Elsker det.

Ellers pleier jeg ofte å justere “highlights” hvor jeg fjerner veldig lyse områder på bildene. Himmelen kan gå fra blendende hvit til behagelig blå, og huden kan gå fra skinnende og svett til brun og matt. Den er gull verdt. Ellers justerer jeg opp ned eksponering ettersom hvor lyst og mørkt jeg vil ha bildet.

Dette er det jeg har funnet ut av gjør de fleste bildene fine, men av og til leker jeg meg litt med andre filtre og redigeringsapplikasjoner også. Er bare å prøve seg frem. Ikke noe hokuspokus.

2 kommentarer
    1. Pleier det å ta lang tid før man får de nye filtrene man har kjøpt på VSCO? Kjøpte en pakke men kan ikke finne den noe sted..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg