Hva skal jeg gjøre i friåret mitt?

Adlink

Jeg får en del spørsmål om hva jeg har tenkt å gjøre i friåret mitt og hva jeg har tenkt til å studere videre. Så da ville jeg bare besvare det i et eget innlegg. Det er ikke så mye å si, men jeg har et par planer jeg gleder meg veldig til å gjennomføre fremover.

For det første har jeg fått jobb som servitør på Sumo, som er en asiatisk restaurant som skal åpne i Åsane 5min gåavstand fra huset mitt. Så der blir jeg å jobbe et par dager i uken. Gjennom Sumo og blogg skal jeg spare opp penger til å reise til alle steder jeg måtte ønske før jeg skal begynne å studere igjen. Om det blir et halvt, et helt eller to år før studier, så frister det foreløpig med xphil, exfac og filmproduksjon. Jeg gleder meg masse til å begynne å studere igjen, for egentlig så har jeg alltid elsket skolen. Det har bare virkelig gjort godt for meg, og jeg er så beriket og uendelig takknemlig for kunnskapen, minnene og vennene det har brakt med seg. Samtidig er livet mitt ganske uforutsigbart og det er mange åpne dører for meg føles det som akkurat nå, så man vet jo aldri. Jeg vil ta en pause fra skole og se hva annet livet har å by på nå som jeg har sjansen. Bare for å prøve det. Dette er planen min, men jeg har ingenting i mot omveier, avstikkere eller spontane avgjørelser som måtte tilby seg på veien. Alt jeg vet er at jeg gleder meg til å gjøre ting jeg liker og er spent på alt uplanlagt som måtte skje.


Topp fra Mango
Bukse fra Shein HER
Klokke fra Marc Jacobs
Veske fra Paco Martinez

Hva er deres planer for høsten, eventuelt etter skole? Veldig interessert i å høre.

13 kommentarer
    1. Jeg er helt lik som deg! Tar også friår før jeg skal studere neste år, selv om jeg elsker det og tror livet uten skole kan bli litt tomt. Jeg skal jobbe noen dager i uka, trene og drive med ulike prosjekter. Til vinteren skal jeg reise til noen måneder og det skal bli veldig deilig! 🙂

    2. Det høres veldig spennende ut! Detter er jo kanskje den eneste muligheten man får til å utforske litt uten studier (og studielån) og jobb å ta hensyn til. Jeg skal begynne på andreåret på lærerhøgskolen for 1-7 trinn, spent!

    3. Ønsker deg lykke til, og det er bra at du har fått deg en jobb – fint med litt rutiner, samtidig som man får tid til andre ting 🙂 Jeg begynner på 2.året på medisinstudiet.

    4. Jeg skal også ta friår, ta opp to fag og jobbe! Synes det er ganske skummelt å ikke ha en skole å gå til, så det er beroliggende å lese dette her <3 love you lea

    5. Det høres deilig ut!! Jeg elsker også skole, og har enda ikke hatt noe friår. Nå skal jeg begynne på medisinstudiet i Budapest, og jeg gleder meg masse. Til slutt vil jeg bli psykiater. Regner likevel med at jeg kommer til å ta et pauseår i løpet av studiet, men jeg satser på å fullføre de to vanskeligste årene før den tid.
      Fremtiden er så spennende. Det er viktig, som du sier, å møte den med et åpent sinn. Jeg er like forberedt på å bestemme meg for noe helt annet, som å fullføre. Man vet jo aldri hva som kan skje! Likevel koser jeg meg så mye med medisin for øyeblikket (jeg tok et pre-med kurs i året som var), noe så spennende!

    6. Hva størrelse har du i buksen? Har sett på den selv, men er så redd jeg skal bestille feil str. Synes shein er så vanskelig på størrelser, haha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg