Mine første minner

Det sies at alt et menneske opplever ligger seg i underbevisstheten, men at vi ikke kan huske alt. I rundt 2-3års alderen begynner selve minnet å utvikle seg og man kan skape sine første minner. Her er noen av mine aller tidligste minner i livet.

– Jeg lå på brystet til pappa og drakk melk av en tåteflaske. Han måtte gå, sikkert på jobb eller noe, og jeg måtte holde flasken min selv. Det var første gang jeg holdt tåteflasken min selv, og jeg husker en liten mix av forvirret og skuffet.

– Jeg satt på gulvet hjemme hos mormor rett nedenfor TV-en. En nyhetssending stod på, og et fly krasjet inn i en skyskraper. 9/11.

– Jeg satt i en barnevogn på ferie i Colombia. Jeg hadde et basseng til venstre og vi stod i kø til en kiosk. Plutselig begynner det å pøse ned med regn. Like plutselig er regnet borte. Det er det eneste minnet jeg har fra Colombia. Jeg tror bare blandingen av solen, heten blandet med masse regn som varte i typ 10 sekunder virkelig fascinerte meg.

– Jeg var på hytten med familien på pappa sin side. Så var meg og fetteren min, som er like gammel som meg, i hagen. Vi skulle ha tak i bestemor så vi ropte annenhver gang. Han ropte “bestemor” og jeg ropte “farmor.” Jeg så på han et par sekunder, så begynte jeg også å rope på “bestemor”. Fra den dagen av het bestemor “bestemor”, og ikke farmor. 

– Jeg skulle sove hjemmefra for første gang – hos Solfrid, min beste venn. Jeg gren og ville hjem fordi jeg ikke fant kaninbamsen min Pernille. Så fant jeg henne, og sovnet heldgivis. Dette skjedde også hos andre venner, og jeg fikk så mye hjemlengsel av og til at jeg måtte bli hentet av mamma eller pappa. 

– Jeg hadde mitt første mareritt og drøm jeg husker noensinne. Mamma, pappa, Rebecca og nyfødte Aaron som lå i barnevogn var på vei til cirkus. Så kommer det tre sinnsvakt svære spøkelser og løfter mamma, pappa og søss opp. Det var py.

Topp fra Romwe HER (sponset)
Shorts fra en butikk i utlandet
Klokke fra Daniel Wellington
Solbriller fra New Yorker
​Sko fra Mango

Husker du noen av dine tidligste minner?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg