Hva er galt med å vise kropp?

Bikini fra Romwe HER (sponset)

Jeg føler meg litt… vet ikke… når jeg legger ut bikinibilder. Jeg har litt blandede følelser for det å vise så mye hud på nett. Jeg er torn mellom at “jeg føler meg sårbar og viser for mye av meg selv” og “det betyr ingenting i et kosmisk perspektiv og kropp er kunst og vi burde alle drite det og kaste klærne uansett.” Blir vel den siste som vinner I guess. Jeg er en ganske free spirit og hippie innerst inne. Det har jeg alltid vært. Alltid villet løsrevet meg fra en A4-tankegang, for jeg oppdager så mange feil med vanlige oppfatninger av alt mulig egentlig.

Mange bloggere og jenter på Instagram viser seg gladelig halvnaken ukentlig, og jeg syns det er vakkert og fint, og tenker ikke noe mer over det. Huden og kroppen er jo med på å få bildet til å se bra ut. Men når det kommer til meg selv blir jeg mer selvbevisst på en måte? Det er teit og oppspinn at det skal være sånn – for det er jo bare en av de forestillingene som mennesker har skapt sammen gjennom generasjoner – de tankene vi har om kroppen, og spesielt kvinnekroppen. Det er egentlig ikke noe jeg ofte snakker om, men en gang kom jeg inn på temaet med en veninne, og jo, det er faktisk skikkelig, skikkelig irriterende og teit at for eksempel pupper skal være seksualisert. At jeg skal bli dritflau og skjule meg når en nabo ser at jeg ligger toppløs på min egen terasse og soler meg. Jeg syns det er trist og feil at det er sånn. Jeg skulle vel ønske at alle hadde et mye mer chill og laidback forhold til kropp generelt. At ingenting på kroppen var drøyt eller tabu, men heller at det var mer fint og naturlig enn klær.

Det er dessverre slik i dag at mange blir shamet og bedt om å kle på seg på bilder på grunn av karrieremuligheter osv. Men kroppen din, og hvor mye du viser av den sier vel absolutt ingenting om deg som person? Og dette vet jo vi alle egentlig. Det er vel bare en av de tusen tingene jeg gjerne skulle endret meg verden antar jeg.

Hva tenker dere om dette temaet?

9 kommentarer
    1. Jeg syntes at kropp er noe vakkert. Syntes at det er dumt hvordan kropp blir omtalt i samfunnet. Mange venninner føler at det å vise for mye kløft er seksuelt, og at jenter med store pupper ikke kan gå i kjoler med trang kløft fordi at det er for vulgært. Jeg syntes det er dumt at det skal være sånn. Itilegg er det slik at ingen av jentene i min klasse vil bade når vi får mulighet for det i gymtimen. Kropp er liksom blitt noe skummelt. Det å vise kropp eller ikke vise kropp. Men alle har jo en kropp og vi dør og blir født med en kropp, så det er jo nettop bare det at det er en kropp. Syntes det også er teit når jenter får kjeft for å legge ut bikinibilder. Er du på ferie og koser deg er det ikke noe gale med det. Og om man er stolt av kroppen sin er det heller ikke noe gale med det.

    2. Helt enig!
      Og helt ærlig, hadde jeg hatt kroppen din hadde jeg garantert gått toppløs hele døgnet, because you look fabulous 👌🏼

    3. Er du 100% komfortabel med å være naken? Syns du det er greit å vise nipplene dine ? Kunne du ha stilt opp på en fotoshoot for Vi Menn? Du ser fantastisk bra ut 🙂

    4. Er så enig med deg her! Utrolig fin bikini:) Må bare spørre om du vet noe om str. i bikini på romwe. Hvilken str. bruker du?
      Ha en fin kveld<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg