The Beach Boys

Hvis dere leter etter ordentlig feel-good-music, ingen dype følelser, men bare god stemning – når jeg er i godt humør, kjører bil eller gjør noe gøy, og jeg i tillegg setter på The Beach Boys, blir jeg nesten euforisk. Helt på ekte, jeg hadde min første ordentlig euforiske følelse, typ jeg følte jeg hadde tatt noe, fordi jeg hadde et sykt bra øyeblikkk, og hørte på Surfin’ USA av The Beach Boys samtidig. Wow. Den sangen måtte jeg forresten høre to ganger på rad hver gang jeg kjørte til skolen i vår. For den bare gjør meg så ufattelig glad. Jeg vet ikke, musikken deres bare skaper en vakker, lys sommerfilm i hodet mitt.

Andre sanger av The Beach Boys dere må høre hvis dere ikke har hørt dem før, er selvfølgelig Good Vibrations, Darlin’, Surfin’ Safari og Dont Worry Baby. Musikken deres er så laidback og chill. Jeg ser for meg de står med øynene lukket, gitaren høyt oppå magen og bare tripper lett mens de synger med langt skjegg, løse klær og rare briller – helt i sin egen verden. Er ikke det også en ganske grei beskrivelse av 60-70-tallet? Det som er så spesielt med dem er hvordan de harmoniserer stemme på stemme på stemme på stemme i sangene, så flowen og helheten blir helt magisk. Klarer ikke annet enn å elske dem og høre på dem heele sommeren.

Processed with VSCO with f1 preset


Bikinien finner dere HER (sponset)

Hvilken musikk gjør dere eksepsjonelt lykkelig?

 

5 kommentarer

Siste innlegg