Uken som gikk // uke 26

Ukens sang // 
Jeg har gjenoppdaget en sang jeg egentlig fant i 9. klasse. Den er av Bright Eyes og heter “First day of my life.” De spiller den i en eller annen reklame på TV for tiden og jeg tok meg selv i å synge med for en stund siden, og bli fullstendig oppspilt av å høre den igjen. Den er jo DØDSfin, så nå sitter jeg og spiller den på gitar om og om igjen og hører på den hele tiden. 

Ukens tanke // 
Hvilken effekt det å være på landlige, litt øde, idylliske steder ved havet har på meg. Det er akkurat som om tankene mine blir klarere og tilstedeværelsen min blir mer ekte. Jeg innser at det er dette livet handler om. Godt for kroppen, tankene og sjelen. Jeg vil gjøre det mer. Men da må solen se til helvete å komme frem igjen.

Ukens TV //
Denne uken tror jeg ikke at jeg har sett på TV? Eller jeg lurer på om pappa og jeg så en episode av Huskestue på mandag. Isåfall blir jeg aldri lei det, haha. Norsk TV på sitt beste.

Ukens opptur // 
Selvfølgelig hytteturen med Lotte, Anna og Amalie som var ganske fantastisk. Men også i gårkveld da jeg hentet en jeg har savnet veldig på flyplassen <3

Ukens nedtur // 
Åh uten tvil å søle rødvin på macen min. Sitter og lengter etter den og lurer på når jeg får den tilbake fra reperasjon. 

Ukens mat //
Herregud jeg har jo spist så mye god mat i det siste, jeg aner ikke. På hytteturen spiste vi nystekte, lyse rundstykker med nutella og hvitost til frokost, og ja det er enkelt men FY så digg egentlig. 

Ukens throwback //  
Til denne eksepsjonelt deilige hair duen i fjor. Vurderer å ta det igjen i Spania i år, for håret mitt er et konstant slit og det var superdigg å ikke tenke på det – selv om denne frisyren skapte debatt om cultural appropriation, og det gjorde meg trist. Men det er noe jeg velger å ikke tenke på og skyve fullstendig unna tankene mine faktisk. Jeg er altfor multikulturell, eksperimentell, åpensinnet og glad i mangfold til å leve livet mitt inni en firkant av “typisk norsk kultur”. Syns alle burde kunne ta box braids, faste i ramadan, bade i Ganges, oppnå Nirvana og be til eller fornekte Gud så mye de vil. 

Hvordan har din uke vært?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg