Hadde du gjort det jeg gjorde?

Jeg hadde nettop den MEST kaotiske morgenen jeg har hatt i hele mitt liv kanskje. At så mye kan gå i mot meg på en gang er faktisk et mirakel. Skal ikke engang ramse opp alle gangene jeg mistet ting og snublet, men jeg sitter nå endelig plantet i lenestolen min bakerst i et hjørne på Fjordline båten Bergen-Stavanger og spiser omsider frokosten min. Tingen er at jeg elsker å reise alene fordi jeg føler meg så selvstendig og det er deilig å styre litt på for seg selv, men i dag har jeg dønn vært den dumme turisten (i egen by til og med) som står og holder kartet opp ned midt i byn med kofferter og vesker som detter om hverandre, jakker som faller av og paraply som blir ødelagt. Jeg var nemlig på jakt etter kaien jeg skulle ta båten fra, og presterte å stille meg på feil kai.

Jeg skulle på andre siden av byen og stod midt i byn og så helt lost ut da en mann kom forbi og spurte om jeg trengte hjelp. Først på engelsk, haha, og da følte jeg meg passe dum når jeg svarte på begensk: “eeh hehe eg e fra Bergen altså, e bare litt lite kjent i egen by. Finnasje veien til Nøstet :p” Ha tilbudte seg å kjøre meg til kaien siden han skulle forbi der uansett. Først var jeg litt skeptisk pga. vel… Alle filmer, og advarsler fra foreldre gjennom oppveksten. Men spontan, naiv og godtroende som jeg er, slang jeg pakkenellikene mine inn i bilen hans og lot han kjøre meg. Middelaldrene mann, så helt vanlig ut med slighly dansk aksent. Needless to say, han var harmløs og kjempesnill og han reddet meg muligens fra å ha mistet fergen.


Topp og shorts fra Romwe HER

NÅ har båten komt seg i bevegelse, musikken skal på ørene og jeg skal få fikset noen blogginnlegg, svart litt på mail og kanskje lese litt i boken min hvis jeg får tid. Turen tar litt over 5 timer og det er helt perfekt til å få fikset litt diverse småting. Ååh som jeg koser meg allerede! Mat i magen og usikt over det mørkeblå, rå havet. I Stavanger venter en vakker søster og en middag på meg <3

Jeg er egentlig ganske nysgjerrig! Hvor mange av dere hadde satt dere inn i bilen til en fremmed mann i en slik situasjon? Svar gjerne i kommentarfeltet, for det lurer jeg faktisk veldig på. Hadde du gjort det?

12 kommentarer
    1. Hmm, jeg tror jeg faktisk hadde gjort det! Nå er jeg vel litt godtroende om de fleste mennesker (ikke alltid lurt), men som regel går det jo bra? Ja, vi hører om overgrepssaker i nyhetene – men hvor er de gode nyhetene? Jeg tror man bare må se ann på personen som spør!

    2. Tja, jeg tror i en slik situasjon hadde jeg gjort hva som helst om det virkelig var viktig. En hyggelig kar som han hadde ikke vært noe stress, jeg tror folk er litt for paranoid når det kommer til normal gjestfrihet og medmenneskelighet.

    3. jeg hadde absolutt gjort det, godtroende som jeg er. nå har jeg også venner som haiker masse gjennom hele europa, så jeg har definitivt troen på mennesker der;)

    4. Eh…etter det som skjedde meg i går på lavprisekspressen, så ville jeg sagt ja. Herregud, jeg tør liksom ikke å si imot fremmede. Jeg ville sagt ja sikkert med en gang før han fikk spør seg ferdig haha.
      Kommer i fra USA og ville ALDRI gjort det der…men her i lille Norge føler man seg litt safe. Som er egentlig ikke bra mtp. det som kan skje. Mannen syntes sikkert synd på deg haha og var heldigvis snill!

    5. Ja, det ville jeg gjort, jeg er suupergodtroende mot alt og alle jeg møter. Det har så langt bare ført til gode ting for meg, så ja jeg ville nok hoppet inn i den bilen uten å nøle

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg