Så ufattelig deilig

Se så fin denne nydeligheten er! Og for en klang i den. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke max 2000kr på ny gitar med stålstrenger, men jeg falt pladask for både utseende og lyd i denne Epiphonen. Det første en kunde sa da jeg gikk inn på lydrommet for å prøve noen gitarer, var at jeg måtte prøve denne gitaren, og at han ikke skjønte hvorfor den var så billig. Jeg var så heldig og hadde med meg en aldri så liten musiker på gitarleting som kunne fikse rabatter, pluss at de i butikken også kjente min onkel som fikset rabatter, wii heldig. Så da ble denne babyen min for en tusenlapp mer enn jeg hadde tenkt, men likevel en halv tusenlapp mindre enn orginalpris.

Jeg hadde nok angret om jeg ikke hadde kjøpt den tror jeg, for jeg er så glad i den nå. Føler nesten ikke jeg er flink nok til å spille på den fordi lyden er så fin, haha, desto mer grunn til å øve da. Det er jo utrolig mye mer fristende å øve når gitaren er såå fin og har så vakker lyd. Nå har jeg blitt lært å spille “Idyll” av Postgirobygget ganske fint, så det er jo chill til sommeren. Jamsessions med musikalske venner er noe jeg lever for. I tillegg hadde min bror og jeg en aldri så liten fam-jamsesh her i går hvor han fikk låne gamle gitaren min. Gutten er jo flink og. Wiii, dette skal bli gøy fremover <3

Favoritt-tingen min med menneskerasen er at vi kan skape slike ting som dette. Lage instrumenter og vakre og harmoniske lyder, og at det treffer noen punkter i hjernen som igangsetter kjemiske reaksjoner som gjør at vi kan føle ting som lykke, velbehag og entusiasme. Definitivt favoritt-tingen min med oss – at vi kan lage fine ting, bare for å nyte dem. Det kan liksom ikke noen annen skapning på planeten gjøre like komplekst som oss. Vi kan skape en mening og skape en bedre tilværelse for oss selv. That’s what its all about. Og det gjelder egentlig all kunst. At man kan bli fortapt en vakker tekst, et nydelig bilde eller en deilig tone. Guud så digg. Selvom det ofte er uendelig komplisert og overveldende å være et menneske, istedenfor en mer primitiv skapning, er jeg sabla takknemmlig for det. For fysøren, måtene å berike livet sitt på er virkelig uendelige for et menneske.

9 kommentarer
    1. Jeg beundrer deg for skriveferdighetene dine og hvordan du klarer å sette så perfekt ord på ting som du gjør i slutten av innlegget! Det er virkelig fint å lese, og det er derfor jeg alltid synest det er kjekt å lese bloggen din.

    2. Måten du skriver på Leandra!!!!! du skriver på en måte som treffer hver gang, jeg merker at jeg tar meg selv i å felle ei litta tåre bare du skriver om skoledagen din liksom?? aldri gi opp skrivingen, jeg håper jeg får følge deg i langlanglang tid, og at jeg om 30 år leser en toppselgerbok sånn at jeg kan si med stolthet at ”hun der har jeg fulgt med på siden starten!!”
      Ærgggh jeg blir bare truffet av det du driver med, du har virkelig en gave, og jeg er så ufattelig glad for at det finnes sånne som deg som kan sette ord på noe så lite men likevel lage det så stort og fint, og du gjør virkelig at man bare vil ha mer. Du er blant de store Leandra, og det er så ufattelig vel fortjent<3

    3. Emilie: Ååå tusen takk! dette må være en av de fineste kommentarene jeg har fått noensinne. Jeg setter virkelig ufattelig stor pris på slike ord <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg