Uken som gikk // 21

Ukens tanke //  
Har tenkt mye på hvordan det er å være ordentlig sulten og ikke kunne spise, pga Ramadan naturligvis. Og hvor ufattelig mye mer man setter pris på det når man først får mat, etter å ikke ha kunnet spist på lenge.

Ukens opptur //
Vet ikke helt, det har vært en generelt fin og sosial uke. Men om jeg må velge, så tar jeg lørdagen, hvor vi hadde typ 25 grader og sol i Bergen. Det var første dag med Ramadan, og jeg tror ikke jeg har opplevd en større glede enn det måltidet jeg spiste lørdagskveld før jeg dro ut med venner senere, og kom hjem klokken halv fire om natten, med en fortsatt lyseblå himmel over meg. Det var en fin kveld det. 
Processed with VSCO with f1 preset

Ukens nedtur // 
Hele klesskapet mitt ramler sammen. Jeg har jo en garderobe fra Garderobemannen (Ditt navn er kvalitet, my ass), og jeg sverger alle skuffene er ødelagt, sitter fast og ramler ut. MÅ få fikset det snarest. Det vil si – pappa må fikse det. Jeg er fullstendig fortapt når det kommer til handy mandy greier.

Ukens TV //
Jeg har så lyst til å dedikere et eget innlegg til denne filmen. Jeg anbefalte den på snapchat for et par dager siden. (Leandra86) Filmen heter Captain Fantastic, og den har fått mye bra kritikk. Fantastisk konsept jeg var livredd for at de skulle ødelegge. Men jeg bøyer meg i støvet for regissøren. Spektakulære skuespillerprestasjoner, estetisk vakre scener, morsom, lighthearted, men samtidig rørende og rivende. Intelligent og sorgmuntert manusskript. Jeg elsker faren, som er hovedpersonen, og heide på han gjennom hele filmen. Please gjør meg en tjeneste og søk den opp, og gi en lyd om du ser/har sett den. Tror seriøst det er en av mine nye favorittfilmer.

Ukens mat //
Dadler, haha. Det er jo tradisjon å bryte fasten om kvelden med dadler, og det har jeg gjort. Det passer med sykt mange forskjellige middager egentlig.

Ukens lættis //
Hadde besøk av noen venner på søndag/igår og vi så den ene episoden av Kollektivet som heter Borgelig Regjæring hvor de gjør et fantastisk mislykket forsøk på å snakke gammelnorsk, hahah. Jeg har lest noen få gammelnorske bøker, typ Henrik Ibsen og Knut Hamsun. Og jeg sverger – du begynner å tenke på gammlenorsk etter å ha lest en sånn bok. Anyway, vi tok helt av med å begynne å preike gammelnorsk og det er så jææævlig tidig. Det er så formelt at det går ikke an å ta det seriøst et sted.

Ukens sang // 
Meet me in the morning av Bob Dylan er skamdigg å høre på.

Ukens throwback //
Fant et bilde av meg og babybrother i bloggarkivet. Her er vi modeller i snøen i typ 2010.
 

5 kommentarer
    1. Jeg så faktisk Captain Fantastic her for noen uker tilbake! Så er veldig enig med deg der! Jeg syns ihvertfall det er en veldig estetisk og fin film! 🙂

    2. Så også Captain Fantastic (med klassen haha). Dritbra, helt enig med deg. Skjønner også hva du mener når du sier du var livredd for at de skulle ødelegge konseptet. Hadde vært veldig synd.

    3. Åh, den filmen er såå fiiiin! Syns det er sååå herlig når han eldste møter hun jenten og skal snakke med moren hennes. Aw.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg