Gårsdagens fasting og festiviteter

Fastingen i går gikk… bra? Samtidig ikke, da jeg var grååådig slapp og sulten, verst mellom kl.11 og 16, og det er jo ganske lenge. Jeg kjørte ut til Solfrid ganske tidlig på dagen, og vi lå og solte oss der en stund. Jeg sovnet vel i solen i firetiden og da jeg våknet var jeg ikke sulten lengre. Pleier alltid å være ganske mett etter jeg våkner fra naps, men blir fort sulten igjen. Jeg bestemte meg for å følge tiden for solnedgang og soloppgang i Mekka, fordi jeg er weak og har null hjelp av de jeg bor med til å stå opp og spise de vanlige, store måltidene etter solnedgang og før soloppgang. Så en litt custom made Ramadan får være godt nok for agnostiske meg. Jeg følte likevel jeg fikk litt essensen av det da jeg endelig skulle spise igjen. Man setter virkelig pris på det måltidet man spiser når man ikke har spist på lenge, i hvertfall når man ikke har kunnet spist på lenge. Jeg brøt fasten i 7-tiden med dadler, som er tradisjon i Ramadan. Vi lagde også søtpotetfries som var utrolig gode med dadlene, så drakk jeg masse vann, juice og spiste jordbær. Fastingen var verdt det når belønningen var så utrolig digg. Solfrid er vitne på hvor mye jeg satt pris på det måltidet. Beste jeg har spist på lenge. 

Resten av kvelden følte jeg meg helt fantastisk, og hadde det utrolig kjekt. Jeg satt og “vorset” litt med Lisa og Solfrid som skulle videre på en fest. Jeg kjørte bil i går, og svingte innom Veronica som også hadde jentevors. Så stakk vi på byn hvor jeg faktisk koste meg masse i edru tilstand helt frem til klokken 3 om natten. Overaskende morsom, spontan og varm kveld med masse kjærlighet og fine venner. Jeg spiste mer mat og drakk masse vann før jeg la meg, og nå er jeg klar for en ny dag med fasting. Wææ, håper denne blir litt lettere. Har hørt de første dagene er verst, så jeg er bestemt på å komme meg gjennom dem! 

Processed with VSCO with f1 preset
The hostess

Processed with VSCO with f3 preset
Det er så koselig der hvor Solfrid bor. En lang, men utrolig idyllisk kjøretur jeg alltid blir emosjonell av å kjøre. Er så vakkert der. 

Processed with VSCO with f2 preset

Processed with VSCO with f1 preset

Processed with VSCO with f1 preset
 

Været i går var ubeskrivelig perfekt, og i dag er en sånn morgen man våkner opp og innser hvor utrolig glad man er i vennene sine, fordi man koste seg sånn dagen før. Håper været kan fortsette, slik at denne sommerstemningen kan vare lenge. Lever for solfylte dager og lange, lyse netter. Himmelen var dønn lyseblå da jeg kom hjem i halv-fire tiden i natt, og det skinte gult av soloppgangen over fjellene. Jeg gikk med shorts, topp og en lett cardigan uten å fryse. Det var sånn mild sydenvind. Ingenting gjør meg gladere enn den milde sydenvinden midt på natten.

Nå skal jeg sette meg på terassen å lese litt i det milde været. Vi snakkes senere!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg