En ny venn

Gårsdagen var fin og spontan! Anna og jeg vandret rundt i hele Bergen sentrum på jakt etter det perfekte stedet å spise. Vi endte opp på Madame Felle og spiste en digg quesedilla. Senere gikk vi på Deli De Luca, kjøpte kake og satt oss forran Bergens beste gatemusikant og hørte på musikk. Jeg spurte om han kunne spille Johnny Cash, og han spilte en av de mindre kjente låtene, “Folsom Prison Blues.” Også en av de diggeste, spør du meg. Da vi var ferdig å synge den, sa han “I’d never take you for a Johnny Cash gal. I’m surprised you know that song.” Jeg svarte “Anything from the 50s’, 60s’, 70s’.” Han sa at det var “right up his alley,” så kom han bort og hilste og sa han het Richard<33 Dritkoselig, lover han står på Torgalmenningen og synger og lager stemning hele året rundt. Du ser han alltid på vei hjem etter en natt på byn, så jeg ble litt starstruck da han kom og snakket med oss. Han måtte dra for å se en fotballkamp, så da dro jeg og Anna og sang karaoke på Fotballpuben. Vi ga oss på topp da vi hadde sunget Piano Man med en gammel mann. Et par timer senere på vei hjem, står Richard og spiller igjen og sier, “here come’s a song from the 70s'” Så spilte han Stairway to Heaven før jeg og Anna måtte rekke bussen. En meget musikalsk og koselig kveld må jeg si. Skulle ønske jeg tok flere bilder, men alt jeg har er et bilde av maten vår.

Processed with VSCO with f1 preset

Og forresten, pappa (som jobber der) tok bilde da vi sang Piano Man. Og jeg så et par andre mobiler blinke mot oss også, hahah.

Processed with VSCO with f1 preset

I dag er det jo Kristi himmelfartsdag, noe som passet meg dårlig da jeg skulle på Kiwi for å kjøpe snop til gårsdagens Paradise. Stengt fordi Jesus dro opp til himmelen for nesten 2000 år siden :/ Jaja, i kveld skal jeg besøke en gammel klassekamerat fra ungdomsskolen jeg tydeligvis lovet for tre år siden å besøke når han flyttet på hybel. Ha en fin Krisi himmelfartsdag. 

9 kommentarer
    1. Hei! <3 Lurte på om de tatoveringene du tok på Leading Light var tatt av en som heter Tonje? Skal selv ta en liten tatovering der, og tenker å spørre etter hun siden jeg har hørt hun er veldig flink!

    2. Kom til å tenke på noe plutselig her om dagen, som jeg mener jeg har lest om her før! Emnet om en tankegang som går ut på å rose deg selv, og det at “du blir hva du tenker”. Husker det var en bok man kunne lese om dette, og et mer spesifikt navn på det på engelsk.. Men klarer ikke å huske hva? Hjelp

    3. Trenger hjelp.. Kom til å tenke på noe jeg har lest om her på bloggen for lenge siden. Det handler om en tankegang som går ut på å tenke positivt om dine ferdigheter og talenter, og det at du “blir hva du tenker”. Var et spesifikt navn på dette, men som jeg ikke klarer å huske. Det var visst en bok om dette, med en engelsk tittel..? Hjelp..?

    4. Du er et fantastisk menneske, Leandra. Takk for at vi får ta del i hverdagen din

    5. Jeg har en sang du burde høre! 🙂 Den er ganske slow, men jeg får skikkelig levelyst av den. Chalk av blanco white 🙂 Og Save Yourself av Kaleo er også fantastisk! de likner ikke på noe av det jeg har sett på bloggen din tidligere, men kan være du blir like bergtatt som meg! Ha en fin sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg