Når du går deg vill i skogen uten iPhone

Denne morgenen begynte som alle andre søndagsmorgener. Jeg våknet av Balto sine mjau nedenfor sengen, og ble liggende å halvsove og klappe på en malende pusekatt en liten stund før jeg kviknet til. Like plutselig som i går. Solen skinte i dag også, så da tok jeg meg like gjerne enda en tur. Men denne søndagen ville jeg gå i fjellet, som alle andre nordmenn. Jeg er sykt heldig sånn sett. 20min én vei fra huset mitt, og jeg er i midt i Bergen sentrum. 10min en annen vei og jeg er midt på bondelandet. Det var den ruten jeg valgte i dag. Jeg fyrte på countrylisten min, og JA, det må jeg si før jeg fortsetter… Å høre på country når man går tur i fjellet eller er på bondelandet generelt = perfekt. Johnny Cash, John Mayer, Bruce Springsteen. Wow. Nydelig. MEN, den beste av alle er Big Country av Béla Fleck, The Flecktones. Ingen som synger, men instrumentene lager en ufattelig vakker stemning. Guud jeg elsker den. Hør så deilig den er.

Så i dag var jeg også litt Knut Hamsun. Markens Grøde style. Da jeg kom på toppen av fjellet tenkte jeg at jeg kunne gå ned på motsatt side. Ned en side jeg aldri hadde gått før, og jeg endte opp på tiiiiidenes eventyr. Wow, har egentlig alltid ønsket at det skal skje. At jeg bare går og går uten å vite hvor jeg er. Meeen så gikk jeg tom for strøm på mobilen og famlet rundt på bondelandet i daler og fjell i flere timer. Beina begynte å verke, jeg var short on food supplies, så jeg måtte begynne å spørre om veien hjem. HVOR er nærmeste busstopp som fører meg til Åsane. Etter å ha stoppet folk fire ganger, og gått lengre enn langt, tror jeg aldri jeg har vært så glad for å se et busstopp i hele mitt liv. Det var en liten stund til bussen kom, så jeg satt meg i solen og leste To Kill A Mockingbird, som jeg har begynt på. DA var verden i balanse igjen. Nå har jeg akkurat måtte ta meg en power nap på puten, og jeg skal snart lage meg søtpotetfries. (igjen) Oppskriften på dem, pluss hjemmelaget aoili kommer ut senere i dag. Nå skal jeg faktisk slappe så av så intenst som jeg aldri har slappet av før. Se en Christopher Nolan film og fundere over dagens eventyr som endte lykkelig. Wii.

Jeg tok litt bilder før jeg gikk tom for strøm. Se. så. nyd.elig.

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

Processed with VSCO with f3 preset

Har dere noen gang gått dere vill på fjellet før?

3 kommentarer
    1. Åh, i det siste har jeg virkelig kjent på gleden av å være i naturen. I love it. Og jeg ønsker secretly å gå meg vill i fjellet uten mål og mening og være et mess – det virker så spennende så skjønner akkurat hva du mener!! At least ble det en god historie.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg