Det viktigste med konfirmasjoner

Da har jeg endelig fått bildene fra konfirmasjonen til lillebroren min, Aaron! Dagen var nyydelig, noe som gjorde at en av kaffepausene ble tilbringt utenfor lokalet med fetter Mats bak kameraet og meg og mine to vakre søstre, Rebecca og Ine forran. Helt spontant egentlig. Vi skulle jo absolutt tatt mye flere familiebilder, for selve konfirmanten og foreldrene ble det ikke tatt noe særlig bilder av??? Det blir heldigvis enda en konfirmasjon med familien nå den kommende helgen, hvor fetteren vår, Mathias skal konfirmeres. Jeg ser veldig frem til den og! Konfirmasjoner er et merkelig og relativt unødvendig rituale syns jeg? Men det en perfekt unskyldning til å samle familien, spise god mat, og ikke minst for et familiemedlem å få litt ekstra oppmerksomhet og gaver for en dag. Det skader vel aldri.

Jeg husker da jeg konfirmerte meg, for fire år siden. Når jeg tenker over livsløpet mitt, så skjedde det vel kanskje en forandring i livet mitt rundt konfirmasjonstiden. Det var i hvertfall fra den våren av ting startet å forandre seg ordentlig, og jeg begynte å bli mye mer ungdom enn barn. Wow, de siste fire årene har virkelig vært de mest innholdsrike mitt liv. Både de beste og de verste. Håper på fire like innholdsrike år til, og at jeg vokser enda mer som person. Ikke minst ønsker jeg det for broren min sine kommende år. Jeg er ganske sikker på at de vil bli fine, kjenner jeg Aaron rett. Hm, kanskje det er det som er en av de viktigste tingene med slike overgangsritualer. Å stoppe opp litt og tenke over livet, årene bak deg og årene du forhåpentligvis har forran deg.


Skulle ønske jeg var like digg som denne kaken. Jeg mener, SE på den. Syns hun som har laget den fortjener en liten shoutout, også i tilfelle noen av dere skulle trenge en vakker kake til hvilken som helst anledning. Da finner dere henne på facebook HER!

Den nydelige kjolen min finner dere HER.

Har dere vært i noen konfirmasjoner i år? Hva tenker dere om dem isåfall?

1 kommentar
    1. Har ikke vært i en konfirmasjon hittil i år, men skal i min egen om litt over en uke. Gleder meg veldig, og er veldig spent på hvordan dagen blir! Håper du får en fin dag, skjønne<33

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg