Uken som gikk // uke 17

Ukens tanke // Alle sier det; GU som tiden flyr. Rart at vi aldri blir vant med at tiden går fort. Samtidig føler jeg at tiden speeder opp jo eldre man blir. Noe som er litt skummelt og uvant for alle kanskje. Da jeg var liten, og noe skulle skje om en måned, da var det ikke vits å glede seg engang fordi det var så ufattelig lenge til. Nå har “om en måned” allerede skjedd. Ya feel?

Ukens opptur // RT2017! Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg sykt positivt overasket. Det er bare noe med det sosiale og at man hele tiden er med masse venner, blir mye bedre kjent og møter mange nye mennesker. Alle er glade. I tillegg er det noe med at man liksom ikke tar livet så seriøst, og hele tiden har noe å glede seg til. Arrangementer, spontanturer, overnattinger og solskinn. Føler meg bare skikkelig fri og lykkelig. Mai er jo tross alt favorittmåneden min i året, og det ser neppe ut til at dette blir et unntak.

Nei vet dere hva nå glemte jeg meg helt. Ukens høydepunkt var uten tvil da jeg scorte et mål i fyllafotballkampen. Jeg fikk endelig bekreftet teorien min om at jeg er bedre i fotball full enn edru. Og ikke nok med det; Blårussen vant over rødrussen 5-4 og vi fikk dele en champis premie!!! Dere kan tro det var god stemning. Og det målet kommer jeg til å leve på resten av livet. Du kan tro jeg ringte til pappa og sa det med èn gang <3 
Processed with VSCO with f1 preset

Ukens nedtur // Dette problemet har jeg hatt en stund da…. Jeg får hele tiden opp at jeg har full startdisk på macbooken min. Jeg har maks 30 bilder på pcen og ingen videoer og har overført alle viktige dokumenter til harddisk. Alt unødvendig av nedlastinger er slettet osv. Er det noen som vet hvordan jeg enkelt kan fikse dette problemet? Det er jo akkurat som om 90% av det jeg sletter kontinuerlig legger seg inn på et eller annet skjult sted på dataen og stjeler plass. Dødsirriterende, og hadde satt stor pris på om noen kan fortelle meg hvordan jeg kan fikse det lett.

Ukens sang // Blir nok ikke en russesang, haha. Jeg er blitt sinnsykt glad i My Baby Just Cares For Me av Nina Simone. Jeg vet ikke hva det er med den sangen. Eller jo det gjør jeg. Det jeg falt for var definitivt pianospillingen, som er ubeskrivelig digg, spesielt til den jevne rytmen som av og til tar pauser, og ææ ja det er så deilig. Jeg skal ikke begynne å analysere hele sangen, (selvom det hadde vært gøy) men det er et parti midt i sangen hvor pianospillingen tar litt av. Og en gang når jeg bare gjorde meg klar til ett eller annet på rommet, ble jeg helt våt i øynene i det partiet av sangen. Det kom helt uventet, for det er ikke en trist eller emosjonell sang i det hele tatt, men den er så full i sjel og kraft samtidig som den er enkel. Det er en av de sangene jeg setter på og innser hvor mye jeg setter pris på musikk. Og at jeg kanskje burde begynne å høre mer på jazz. Se for deg hvor intenst han eller hun pianisten koser seg når du hører sangen.

Ukens TV // Lettttt Huskestue!!! Vi så på det i fjor sommer i Spania, og det var dønn dagens høydepunkt. Nå sitter jeg og ser årets sesong og alene og skrattler for meg selv. Dødsmorsomt og vanvittig håpløst å høre svarene til Dag Otto innimellom, herrejesus. Huskestue må vel være det beste på norsk TV etter min mening.

Ukens mat // Vanskelig. Har spist så mye forskjellig, men kan jeg heller ta ukens drikke? Haha, jeg gjør det. Jeg anbefaler drinken, espresso martini. Den smaker rett og slett iskaffe, bare bedre. Vi lager den selv hjemme, men jeg har også smakt den ute. Det er faktisk min favoritt alkoholholdige drikke, og dette kommer fra en stor rødvinselsker.

Ukens throwback // Det må blir Spania i fjor når vi først var innpå det i forrige punkt. Jeg var i Albir med pappa, Aaron, (broren min som jeg mest sansynlig viser fing til på dette bilde) Caroline, mange venner av pappa og barna deres. Sykt mange morsomme minner derfra. Og flere skal jeg lage der i år! Vi skal nemlig tilbake til Albir, bare at denne gangen blir Solfrid med meg 🙂 Vi gleder oss.

11 kommentarer
    1. Her ser man at jeg ble satt til andre arbeidsoppgaver fordi jeg ikke ville komme til møte de hadde satt opp da det var et meget kort varsel og jeg her ville vurdere om jeg skulle ha med advokat. Så bestemmer arbeidsgiver at vi skal ha eget møte med min advokat, noe jeg aldri hadde tenkt på. Når arbeidsgiver vil styre bruken av advokat sier jeg opp advokaten. Så bestemmer arbeidsgiver at jeg da ikke vil møte uten advokat – som om jeg ikke følger opp dette – men jeg hadde da aldri tenkt å ha noe eget møte med advokat, men å bruke advokat til alle de spontane møtene arbeidsgiver satte opp. Og da sier arbeidsgiver at jeg må levere nøkkelkortene. Og så får jeg permisjon uten lovhjemmel. Dette er jo helt absurd. En arbeidsgiver kan da ikke sette en til andre arbeidsoppgaver og bruke sin styringsrett fordi en ikke vil gå til et møte uten advokat – en har jo rett til å ha med noen til alle møter med arbeidsgiver. Og så lager de altså så et styr om at jeg ikke vil ha eget møte med advokat og at jeg ved flere anledninger har sagt at jeg ikke vil komme uten advokat – ja og da til de vanlige spontane møtene. Hvorfor var det så vanskelig å sette opp litt lenger frist så advokaten hadde mer mulighet til å komme på de vanlige møtene? Hvorfor var det så viktig at jeg kom uten noen ved min side på de spontane møtene? Og dette syntes flere advokater var greit. At jeg skrev om de på facebook overgikk at de som en statlig arbeidsgiver gav faen i lover og regler.

    2. Hadde akkurat det samme problemet som deg angående langringsplass på macen. Jeg lastet ned “OmniDiskSweeper” for et par år siden, og den fikset alt. Fant masse bilder, videoer og dokumenter som jeg for lengst hadde slettet som tydeligvis var lagret et eller annet sted. Du bare markerer de filene du vil slette, også forsvinner de for godt! Den fikset i hvert fall alt for meg 🙂

    3. Last ned CleanMyMac3 – finner all dritten på pcen og rensker det. Du må antagelig kjøpe programmet om du skal slette veldig mye

    4. Ser at hun (Laila Monica Nikolaisen) kommenterer på andres blogger og med akkurat det samme.. er vel bare noe spam, men ganske irriterende 🙁 Ønsker deg en strålende uke og en fortsatt fin russetid! Studerer nå i Trondheim, og her kryr det av svartruss! Aldri sett det hjemme i Bergen..

    5. Skjedde samme med min Mac.. eneste løsningen for meg var å legge alt viktig inn på en harddisk og rett og slett gjennopprette hele macen…

    6. Ser ut som du hadde en fin uke og gratulerer med scoring av mål da du spilte fotball mot rødrussen! 😀 (Hun der Laila kommenterte akkurat det samme på min blogg btw….)

    7. Du kan enkelt og greit restarte macen så den blir som ny og laste ned igjen det som er nødvendig, da er pcen helt “clean” igjen, jeg pleier å gjøre det innimellom da det ofte ender opp med mye drit innpå der, bare til å google fremgangsmåten. Så fremt du har alt av skolearbeid osv lagt over på en minnepenn eller typ lignende 🙂

    8. Hei! Jeg lurt bare på hvordan du lager espresso martini? Bli sykt nysgerrig 🙈 kan tro dette er en drikke perfekt for meg, da jeg både elsker martini og espresso haha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg