Uken som gikk // uke 15

Ukens tanke // Hvor lei jeg er russetiden. Side på side i media over alt, mystoryer fulle av russefester og folk som oppfører seg ekle bare fordi de har på seg en russedress. Får helt avsmak. Skal gjøre mitt beste å legge det på siden og kose meg når russetiden faktisk begynner for oss på fredag, men jesus det tar jo helt av allerede, og det har det gjort siden slippfestene i høst. Gleder meg til dåp og fest og russeknuter, men fy så digg det blir når alt rølpet er over. Og ikke minst hvor glad jeg er for at jeg takket nei til å bli med på russebuss. Det er nok koselig med samhold og sånn, men hører om uendelige problemer og krangler og komplikasjoner med busser. Så litt glad for at jeg slipper å bruke flere titallstusener av kroner på akkurat det.

Ukens opptur //  Kanskje en by- og kinotur på mandag med noen venner. Vi så Get Out på kino, og jeg har aldri kvept(kvuppe??) så mye i hele mitt liv. Hvis jeg hadde hatt hjerteproblemer hadde jeg ikke skrevet dette innlegget til dere nå for å si det sånn. Jeg er egentlig ikke glad i skrekkfilmer fordi jeg syns alle er dårlig, forutsigbar og ikke skumle. Men psykologiske thrillere derimot – Det fanger oppmerksomheten min. Da vi kom ut av kinosalen var det fortsatt lyst. Så da surret vi rundt i byn en stund før vi stakk hjem. Ganske koselig egentlig.

Processed with VSCO with f1 preset

Ukens nedtur // Været er dønn piss. Får ikke uttrykt mitt hat mot det nok. Alle dager det ikke er sol, venter jeg på at det skal bli sol. 

Ukens mat // Jeg har begynt å spise havregryn igjen. Det finnes utallig med tilbehør til vanlig havregryn som kan krydre den opp, og min favorittblanding for øyeblikket består av havregryn, gresskarkjerner, eplebiter, vann, rismelk, fyrer den i mikroen i 3min, og tar på kanel og honning til slutt. Perfekt.

Ukens sang // Mungo Jerry med In The Summertime som jeg nevnte i forrige innlegg, in case you missed it.

Ukens TV // Dawson’s Creek, som jeg også mener jeg nevnte i forrige innlegg. Det er en ungdoms- og dramaserie fra 1998, så ja den er sånn like gammel som meg. Søsteren min på 27 så på det da hun var yngre. Fullstendig tilfeldig at jeg skulle sjekke ut første episoden, men jeg ble faktisk hektet fra første sekund. Tusen millioner ganger bedre serie enn den nye “13 reasons why” som har vært så populær på Netlix. Den var en gigantisk skuffelse. Klarte ikke å fullføre den. Men ja, Dawsons Creek er min guilty pleasure og nye favorittserie. 

Ukens throwback // Da Balto var baby og alt jeg gjorde var å kose med han og øve til en matteeksamen i bikini på terassen.
Processed with VSCO with f1 preset

3 kommentarer

Siste innlegg