Min første dag i Roma

For øyeblikket befinner jeg meg i en hotellseng i Roma med Anna og resten av historie- og filosofiklassen i hotellrommene ved siden av. Dagen i dag har vært lang. Spent og reisesyk som jeg var, sov jeg ingenting natt til i dag, så nå har to dager gått i ett. Merker kroppen er trøtt og sliten, så jeg aner ikke hvor rotete dette innlegget blir. Spesielt etter litt rødvin jeg måtte avslutte kvelden med… Men jeg prøver likevel, for jeg er samtidig så oppspilt og føler jeg er nødt til å dele litt bilder fra den første dagen i Italia med dere. Umulig å ikke bli lykkelig og inspirert av å vandre i Romas gater. For det første, alt er vakkert. Alle gater, alle bygninger, alt. Det er så ufattelig stort, og likevel ser alt så romantisk og nydelig ut. Vi landet ganske tidlig i morges, så vi har hatt tid til å se ganske mye. Jeg ble fullstendig overveldet og rørt av å gå inn i Santa Maria del Popolo-kirken. Det er første kirken vi besøker, og jeg tror aldri jeg har sett noe så vakkert og majestetisk i hele mitt liv. Jeg fikk klump i halsen og våte øyner av alt som fantes der inne. Var ingen annen måte å reagere på. Ord blir liksom litt fattig. Det var det fineste jeg hadde sett, helt til vi så Trevifontenen på slutten av dagen. 20 meter høy, og 27 meter bred. Hvordan går det an? Menneskene som har bygget dette er noen av historiens største menn spør du meg. Så ren og gjennomført og ja… For en by.

Det har alt i alt vært en utrolig koselig og nydelig dag med masse inntrykk, lærdom og vakker kunst og arkitektur. Kunne ikke spurt om noe bedre. Enda mer spennende ting står på planen for i morgen, men her er litt bilder fra i dag i kronologisk rekkefølge. Enjoy.


En reiseklar Anna


En reiseklar meg


Her faller kofferten oppå meg 🙂


En reiseklar gjeng


Lander i grønne, fine Italia


En sluknet Anna som har ankommet hotellrommet


En eventyrlysten meg som har ankommet hotellrommet


Cami og meg + litt av sinnsyke Santa Maria del Popolo som ikke forlater hjernebarken min.


Litt mer. 


Blir helt ifra meg.


Trevifontenen. Bildet viser ikke en tiendedel av skjønnheten til dette kunstverket engang,


Og risotto til kvelds

Nå er Anna for lengst i drømmeland, og jeg tenker det er på tide at jeg følger etter. I morgen står blant annet colosseum på agendaen. Jeg trenger omsider en god natt søvn. Vi sees plutselig! <3

7 kommentarer
    1. Har et lite tips om du vil få bilde av omtrent hele trevifontenen! Gå inn i butikken United colors of benetton som er rett overfor fontenen. I andre etasje i denne butikken er det et stort vindu hvor du kan ta bilde! Kos deg masse

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg