Uken som gikk… uke 12

Ukens tanke… Tenkt mye på å realisere barndomsdrømmen min om å bli filmregissør. Vi lagde en kortfilm i norsken for noen uker siden, og jeg gjennoppdaget hvor naturlig det kommer for meg å realisere visjoner gjennom regissering, bilde, lyd, klipping, effekter osv. Skuespillertalentene mine er boss, men bak kamraet faller jeg helt i min egen verden. Satt i fem timer og jobbet med kortfilmen hjemme, og det føltes ikke som skole ett sekund. Bare gøy. Jeg elsket jo å lage filmer når jeg var liten og har tvingt mange av barndomsvennene til å være skuespillere for å si det sånn. Tror jeg hadde trivdes voldsomt med drive med noe slikt.

Ukens opptur… Å gå på museum. Blir bare mer og mer glad i det for hver gang jeg er der. Jeg tok meg selv i å få klump i halsen og fuktige øyner av et bilde som viste en familie som tok farvel med bestefaren på dødsleie. Plager meg at jeg ikke noterte meg kunstneren. Det var nydelig.Processed with VSCO with f1 preset

Ukens nedtur… Følte jeg gjorde det pissdårlig på en historieprøve om Norge i mellomkrigstiden og i andre verdenskrig. Syns ikke det er så ufattelig interessant med splittelsen av de forskjellige partiene osv osv, så da var det vanskelig å huske det jeg hadde øvd på. Overlykkelig over at vi endelig har begynt med den kalde krigen <33 Har ventet på det helt siden vi jobbet med jordbruksrevulusjonen 10.000 f.kr i begynnelsen av vg2. Nå 12.000 med historie senere, er vi nesten catchet opp med i dag. 

Ukens person… Tro det eller ei, men det har ikke sammenheng med museumbesøket mitt, for det er nemlig ingen malerier av han der. Og det finnes malerstiler jeg liker mye bedre en hans, men jeg liker Vincent Van Gogh som person. Jeg aner ikke hvordan jeg ender opp med å gjøre sånne ting, men plutselig hadde jeg lest hele wikipediasiden hans. Og jeg bare syns det er så ufattelig trist hele livshistorien hans. At han aldri kom seg ut av deprisjonen etter kjærlighetssorgen, fikk bipolar, sinnslidelser, kuttet av seg øre, malte mens han satt på en klinikk, og bare fikk solgt ett bilde i løpet av tiden han levde. Han aner ingenting om hvor kjent han ble i ettertid. Sånne ting gjør meg ufattelig trist. Jeg vil reise tilbake i tid og si det til han, og være vennen hans. Tror han er den første jeg hadde filmatisert livet til om jeg hadde vært filmreggisør, og hvis noen stjeler den idéen skal jeg personlig finne ut hvor de bor for det hadde blitt jævlig bra :))

Ukens film/serie/dokumentar… Paradise Hotel lol.

Ukens sang… Surfin USA av The Beach Boys, og dette er egentlig jævlig av meg siden de stjal melodien fra Sweet Little Sixteen til Chuck Berry som nettop gikk bort. Men jeg har uansett hatt som vane å alltid høre Surfin USA to ganger i bilen om jeg kjører til skolen. Jeg bare blir i så ufattelig godt humør av den, og får skikkelig sommerstemning og lengter tilbake til vestkysten i USA. 

Ukens mat… Hvis dere ikke har prøvd den asiatiske kyllingsalaten på Bocca, så får dere det i hjemmelekse av meg. Uten tvil den beste salaten jeg har smakt i hele mitt liv. Et fyrverkeri av smaker.

Processed with VSCO with f1 preset

Ukens lættis… Må jo bli at Veronica sin panne klarte å fyke inn i kinnbeinet og øyenbrynsbeinet mitt. Husker mine eksakte tanker da det skjedde. “Wow, så vondt har jeg ikke hatt på lenge. Glad jeg er full, eller så hadde det sikkert gjort enda vondere. Er det farlig? Neh, sikkert ikke” Så fant jeg ut senere på kvelden at huden på kinnbeinet hadde fått et kutt av slaget så jeg blødde nedover kinnet, hahah hva faen. Så nå går jeg rundt med blåveis, og føler meg litt badass samtidig som jeg håper at ingen blir bekymret for hva jeg driver med på fritiden.

Ukens throwback… Til da jeg hadde sommer, sjø og sixpack sommeren 2015. RIP.

Hvis du følger meg på snapchat (leandra86) kan du sikkert gjette hva som blir den nåværende ukens nedtur… 🙁

8 kommentarer
    1. Hei:) ville bare si at jeg fant deg på Spotify i dag og jeg elsker musikksmaken din! Fant så mange sanger som jeg allerede elsker og et par som jeg bare måtte legge til i spillelistene min. Likte spesielt godt den som het retro <3

    2. Kan ikke du legge ut den safe&sound videoen igjen? Hadde vert sykt kult å se igjen:))

    3. Hei Leandra! Så du var allergisk mot katt. Jeg var kjempe allergisk mot katt før (fikk bokstavelig talt ikke puste) helt til jeg kjøpte meg katt i August 2016. (en hellig birma, prikk lik din katt!!) og nå merker jeg absolutt ingenting med mindre hun gnir meg i ansiktet eller hvis jeg har for mye kattehår på meg. Ikke katastrofe med andre ord. Så jeg håper du finner en løsning på det, for allergi kan vokse fra deg slik som den gjorde på meg. Når jeg fikk katta mi var jeg allergisk, men når kroppen min fikk tilvenne seg henne så gikk det over. 🙂

    4. Utrolig fin oppsummering! Gøy at du er så interessert i van Gogh. Synes selv også at han har en utrolig spennende livshistorie, og ikke minst trist! Var på van Gogh-museet i Amsterdam i sommer, det var helt utrolig og maleriene hans er fantastiske. Det er virkelig å anbefale hvis du drar en tur til Amsterdam en gang!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg