Hvordan livet går

Okei, hva skjer. Jeg har vanskelig for å hverdagsblogge i det siste kjenner jeg. Jeg gjør ikke noe spesielt for tiden sånn egentlig. Men vet dere hva jeg gjør? Jeg slapper av. Akkurat nå sitter jeg på Amalies Hage, eller Bergen Offentlige Bibliotek og drikker en øl mens jeg fikser litt bloggting med to kompiser som jobber skole. Det er så ufattelig lite skolearbeid for min del for tiden. Kjenner dette siste året så har jeg virkelig valgt riktige fag, pluss at jeg har blitt mye flinkere til å ikke  prokrastinere. Jeg gjør alt jeg må gjøre så fort som mulig, og da er det ingenting som plager meg eller henger over meg liksom. Det handler bare om å komme inn i en god sirkel tror jeg. Så kan jeg bruke resten av tiden min på hva jeg ønsker. I fritimene sitter jeg og leser en bok jeg fikk til jul. Når jeg kommer hjem fra skolen øver jeg litt gitar og blogger før jeg går ut og tar en kaffe med noen venner. Det er skikkelig chill, og jeg er faktisk i usedvanlig godt humør med tanke på at det er den værste tiden på året. Jeg gleder meg til 2017. Det kommer et par ferieturer dette året som jeg gleder meg helseløs til, russetid blir sikkert kos, avslutning på videregående… Okei, shit det blir trist. Trives så godt med sånn jeg har det nå egentlig. 

Det var tankestrømmen min denne tirsdagskvelden. Ikke noe spesielt, men fortell meg gjerne hvordan livet deres går for tiden. Chill, stress, lykkelig, trist?


Hvit strikkegenser her
Svart bukse her
 

13 kommentarer
    1. Så godt å høre at du har det fint 🙂
      Jeg har det også fint, sett bort i fra skolen.. Jeg er like gammel som deg, og går også mitt siste år på vgs. Jeg trenger å få mange av karakterene mine opp ett hakk, og jeg vet at da må jeg jobbe. Men jeg klarer rett å slett ikke. Når jeg kommer hjem fra skolen, er jeg utslitt og jeg klarer ikke en gang å være sammen med vennene mine i ukedagene.
      Har du noen tips når det gjelder dette? Både tips for å gjøre det lettere å studere, men også tips til mer energi og mer overskudd?
      Klem

    2. Shit, jeg ble sjokkert over at du bare er 18 år! Trodde du var eldre 🙂 Godt å høre at ting er så fint, masse lykke til med siste halvåret av vgs. NYT tiden <3
      Med meg går det forresten helt topp! Venter på noe veldig stort, så ja, livet smiler!

    3. Kan du skrive et innlegg om flyktnings-krisen? Føler at Norge trenger at flere som deg blir med i diskusjonen!

    4. Går egentlig fint! Føler jeg har endel skolearbeid hengene over meg da, noe som suger litt. Ellers så gleder jeg meg også til russetid, sommer og universitet til høsten!

    5. Liker at du har det bra for tiden! Har egentlig blitt flink til å ikke prokrastinere så mye selv (fordi det å ta skippertak på høgskole var litt verre enn forventet…) men jeg føler likevel at jeg har mye hengende over meg for tiden, haha! Men det er godt å samtidig ha litt kontroll på pensum da. Ønsker deg en fin tirsdagskveld videre 🙂

    6. Jeg har det veldig trist, fordi jeg er deprimert og føler at hele verden går i mot meg hele tiden og sånne typiske ”sånn der problemer” hvis du skjønner. I tillegg er jeg stresset fordi skole er noe som eksisterer som jeg til tider skulle ønske ikke gjorde det…jeg går bare i 2.klasse på vgs og vet at årene før noe skal bli bestemt for meg er mange, men hva gjør man liksom når alle karakterene mine er så hardt kjempet for at jeg har ikke mer energi, og karakterene er ikke høyere enn midt på treet? Og hva gjør man når man allerede som 17-åring føler seg mislykket?
      Måtte bare få det ut et sted heh, ha en fin kveld videre!

    7. Så herli å høre at flere nyter livet for tiden. Legger meg om kveldene med masse overskudd og fylt av glede og takknemlighet over de fantastiske folkene jeg har rundt meg. Har mulighet til å holde på med det jeg elsker mest, samtidig som det går fint å balansere skolen; finnes ikke noe bedre. 2017 kommer til å bli et fantastisk år!

    8. Livet går egentlig veldig kjipt for tiden. Og det har det gjort lenge. Helt siden jeg startet på VGS, som var i høst. Derfor har jeg bestemt meg for å bytte skole. Håper så inderlig det vil gjøre ting bedre. Jeg tror det VIL bli bedre, bare jeg har en liten annen tenkemåte. Da skal det ordne seg. Det må det. For jeg tror nesten ikke det er mulig å komme lenger ned enn det jeg har vært i det siste.

    9. Anonym: Sånne perioder er vi alle gjennom innimellom, og det er skikkelig skikkelig sugent. Jeg håper virkelig det bare går oppover for deg når du bytter skole. Masse lykke til og masse gode tanker fra meg

    10. Livet går egentlig helt dritt. Det er ei jente som jeg var tidligere venn med som jeg ikke går overens med lenger. Og desverre er vi i samme vennegjeng. Jeg vil jo aller helst bare droppe ut av vennegjengen men har ingen andre venner og det er veldig vanskelig å få nye venner på min skole. Prøver å “holde ut” alle friminutt med de og prøver å tenke at etter skolen så trenger jeg ikke å se henne. Hun er umulig å snakke med og jeg vil egentlig ikke ha noe mer kontakt med henne. Har du noen innspill?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg