Scampi og søtpotet-wok i red curry sauce

Er det èn ting jeg ikke kan, så er det å lage middag? Hvorfor jeg begynner et mat-innlegg med å skrive dette, vet jeg ikke, men ikke slutt å les helt enda! For jeg presterte faktisk å lage en ganske så vellykket og velsmakende middag hinn dagen. Jeg fikk riktig nok litt hjelp av Veronica og Petter, men selve middagsidéen og oppskriften er min egen. Så da velger jeg å poste den her på bloggen. Jeg tror kanskje det smakte ekstra godt fordi jeg var så stolt over at jeg lykkes på kjøkkenet, men jeg tror også retten bare generelt smakte utrolig godt. Dere får dømme selv. Veldig lett å lage!

Ingredienser:

– To porsjonsposer med ris
– En pakke med scampi (500gram)
– Grønnsaker of your choice (vi brukte en hermetikkboks med en wokmix som inneholdt bambusskudd, bønnespirer og vannkastanjer)
– Et par biter søtpotet (valgfritt men veldig godt)
– En halv box med kokosmelk
– Tre teskjeer med red curry paste

Fremgangsmåte:

1. Kok ris mens du tilbreder resten.

2. Stek scampi i en stekepanne og grønnsakene i en annen på middelshøy varme. Stek scampiene ca. 15min og grønnsakene ca. 7. 

3. Ta kokosmelken og red curry pasten oppi grønnsakene og rør rundt til sausen får en jevn, oransjebrun farge. Om du vil ha den sterkere, tar du mer red curry paste. Om du vil ha den mildere, tar du mer kokosmelk.

4. Ta scampien oppi grønnsakswoken og rør rundt. Skru varmen på det laveste og la den stå til dere har dekket på, og er klar til å spise. 

Middagen er servert! Passer til tre sultne eller to megasultne venner.

Noe dere tror dere ville likt?

5 kommentarer
    1. Da burde du prøve scampi i tigersaus!! Du kommer ikke til å angre, det er sykt digg! Får kjøpt sausen på Spar 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg