Ukens dokumentaranbefaling #2

Uff, denne uken var vanskelig å velge. Jeg har som vanlig sett altfor mange dokumentarer. Tre stk bare denne uken og det er tirsdag. Noen hjelp meg. Uansett, dagens anbefaling er en ganske ny dokumentar. Og selvom jeg skulle gjerne anbefalt Before The Flood av Leonardo Dicaprio fordi den var fantastisk, så tror jeg den har fått nok medieoppmerksomhet, og at de fleste har sett den. Hvis ikke, anbefales i hvertfall den og.

Denne uken vil jeg anbefale en dokumentar jeg nettop ble ferdig med som kalles Food Choices. Jeg får ofte spørsmål på om jeg er vegetarianer/veganer slik som jeg var en periode i fjor. Og svaret er dessverre nei. Ikke helt, men det er ikke så langt unna noend dager. La meg til noen vaner i veganerperioden jeg fortsatt har. Mange kvelder legger jeg meg og tenker at i dag spiste jeg faktisk helt vegansk. Men så kommer jeg på den ene sjokoladen jeg spiste siden jeg er sjokoladeavhengig </3 🙁 Og andre dager er det ikke bare sjokolade heller dessverre. 

Men etter denne dokumentaren ble jeg fullstendig mint på hvorfor dette er en viktig og virkelig fantastisk livvsstil. Jeg har sett så og si alle dokumentarer om veganisme. Cowspiracy for den positive effekten det har på miljøet, Earthlings på dyrevelferd og Food Matters på hva den gjør for kroppen vår. Denne dokumentaren tar nyydelig opp alle disse tre aspektene ved en plantebasert kost, og jeg mener de har samlet den absolutt mest verdifulle informasjonen her. Ikke like detaljert som i de tre andre dokumentarene jeg nevnte, men en veldig veldig fin samling av informasjon. Jeg kan ikke si noe annet enn bare se den. Enten du vet kjempelite om veganisme og tror at kjøtt, egg og melk er sunt, eller om du har mye informasjon om sannheten fra før. Kos dere!

Hvordan er dine holdninger til en slik livsstil, før og etter du har sett sånne dokumentarer?

5 kommentarer
    1. Nei, egg er ikke sunt. Egg inneholder store mengder kolesterol som kan øke sjansene for hjerte- og karsykdommer. Ja, egg inneholder flere næringsstoffer som kroppen har bruk for, men disse næringsstoffene finner du også i mange andre matvarer, spesielt grønnsaker.

    2. Jeg er 16 år, har vært veganer i ca 7 måneder. Er den beste beslutningen jeg har tatt. Det fins forresten mye vegansk sjokolade, som ikke trenger å være mørk. Så lett som bare det!

    3. Hei! Litt random spm, men hvor har du kjøpt det stativet som du har tv’en på i det nye rommet ditt?
      Hadde blitt veldig glad for svar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg