Mine beste dokumentar-anbefalinger

Et av de mest etterspurte innleggene jeg får, er et om alle favorittdokumentarene mine. Om jeg skulle laget et innlegg med alle dem, hadde dette blitt tidenes lengste innlegg. Jeg ser kanskje i gjennomsnitt 4 dokumentarer i uken, så da kan dere tenke dere. Prøver for tiden å ta litt pause fra dokumentarer og lese istedenfor, men godamn its hard. Dukker hele tiden opp nye på Netflix og Youtube jeg vil se. Uansett, jeg tenkte å starte en liten serie på bloggen hvor jeg anbefaler èn dokumentar i uken. Hvordan høres det ut? Jeg tenkte å begynne med en av mine all time-favorites… Okei, denne tror jeg dere har hørt meg snakke en del om før, men den kan ikke nevnes nok. Det finnes tre Zeitgeist-dokumentarer. Zeitgeist The Movie, Zeitgeist Moving Forward og Zeitgeist Addendum. Alle er helt fantastisk og spekket med informasjon de aldri lærer deg på skolen. Det kan være litt slitsomt for mange, så jeg pleier ofte å ta på pause, høre på nytt/lese på nytt det som blir vist. Eventuelt notere ned. Jeg har sett den første Zeitgeist-dokumentaren 6 ganger og jeg lærer noe nytt hver eneste gang.

Peter Joseph er mannen bak disse dokumentarene. Og dere vil merke at meg og han tenker ganske likt om hvordan verden skulle blitt styrt og hva folk skulle visst. Det er veldig komplekse dokumentarer som forteller deg sannheten bak noen av verdens mektigste institusjoner. Alle jeg har vist dem til har fått hakeslep, så jeg kan garantere deg en øyeåpnende reise gjennom disse dokumentarene. Spørsmålet er om du er klar for det. Jeg gikk inn en periode preget av sjokktilstand og grining i noen uker etter jeg så dem. Lett for å føle seg ganske alene, fordi du vet så mye andre ikke vet og du vil bare skrike det ut til alle du kjenner.

Det er uansett tre dokumentarer jeg tror kan forandre mange hoder der ute, og jeg anbefaler egentlig alle å se dem. De er lange, så hent teppe, snacks og en notisblokk! De finnes både på Netflix og Youtube.

Noen som har sett dem?

8 kommentarer
    1. Har sett den ene.. Og syns den var utrolig interessant og lærerik! Men jeg syns det er viktig å punktere at dette er konspirasjonsteorier, og det er derfor viktig å være kritisk. Selvom mye av det virker logsik når de beviser teoriene sine. Jeg bare tenker at det er flere sider av en sak, og at disse filmene kan gjøre at man stiller flere spørsmål rundt ring, både når det gjelder alt de tar opp, men også filmen i seg selv.

    2. Har du tenkt på hva du vil til neste år? Skal du studere – eventuelt hva? 🙂

    3. Er det noen spesiell rekkefølge man bør se dem i eller som du synes man bør se dem i?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg