Wakie wakie

Tanker?

24 kommentarer
    1. Jeg elsker at du er så filosofisk! Det er helt fantastisk å møte mennesker som tenker over livet slik som du gjør! Jeg tror jeg ville blitt veldig fascinert om vi hadde hatt en samtale om livet, menneske og fremtiden. Fortsett å dele tankene dine! Love it

    2. Helt grusomt.. Alt vi gjør og eier er jo nesten skadelig. Jeg blir oppriktig deprimert av slike videoer, men det er vel hensikten.

    3. Gåsehud, tårer og tomhet. Den sykeste videoen jeg noen gang har sett! Den rørte meg på en måte ingenting noen gang har gjort. Takk for at du er du, og for at du deler filosofiske ting som dette! En fast spalte hvor du tar opp tanker om alvorlige temaer hadde forresten vært veldig interessant!!

    4. Ble helt oppslukt i videoen. Vondt å se hva vi mennesker gjør ned kloden og hvordan vi “kaster bort” tiden vi har her. Men likevel fantastisk å få en påminner om at vi velger hvordan vår historie skal skrives og at ingenting er bestemt på forhånd. Det handler bare om å bruke tiden godt og stå sammen i stedet for å ødelegge for hverandre og oss selv! Elsker at du deler sånt som dette ❤️ fortsett med det!

    5. Denne videoen var virkelig sterk, men desverre er dette sannheten. Er utrolig hvordan ting har utviklet seg, ufattelig trist! Elsker at du er så reflektert, og elsker at du deler slike innlegg så fortsett med det 🙂 Dette er en sann inspirasjon som vi alle trenger. Slike videoer som dette gir meg alltid en god på minnelse at det er så mye mer her i verden enn bare materielle ting. Det er de åndlige verdiene vi mennesker burde fokusere på!

    6. Husker jeg så denne ifjor.. Den knuste hjertet mitt for alt er så sant og forferdelig. Det er helt sjokkerende hva vi har gjort med verden. Hørte du forresten at The Great Barrier Reef ble erklært dødt for noen dager siden? Helt forjævlig..

    7. Ååh, husker jeg så denne videoen for en stund tilbake og jeg blir like sjokkert hver gang jeg ser den. Ikke sjokkerende som i at jeg ikke har innsett de mørke realitetene i verden ennå, men hvor overraskende hva vi som enkeltmennesker i samfunnet gjør med verden.
      Digger bloggen din forresten, thank you for being you.

    8. Det var noen ordtak i denne videoen jeg likte, men likevel føler jeg det blir feil. “Skriv din egen historie, det er ditt liv”, jeg like tanken bak den. Samtidlig føler jeg at det er ikke så mye en kan gjøre.
      F.eks det frister ikke å dra på skolen i morgen, men hva ellers skal jeg finne på? Alle vennene mine er på skolen, dessuten er jeg bare 16 år. Er ikke slik at jeg kan dra til Australia i morgen. Det er så mange regler osv. Også må jeg ha en inntekt, for å få tilgang på mat, drikke og et sted for overnatting.
      Konklusjonen min er at denne videoen henviser veldig godt hvor “kjedelig” og alt for strukturert verden har blitt. Alt en gjør er galt fra en annen synsvinkel. Fikk mange inntrykk da jeg så videoen, vanskelig å uttrykke seg selv, må nok øve meg litt mer på dette.
      Fortsett med de filosofiske innleggene dine!! Det er faktisk noe av det kjekkeste jeg vet, sette stor pris på det!

    9. Anonym: er enig med deg. det er desverre vanskelig og nærmest umulig å bryte ut av den samfunnsstrukturen som er bygget opp for oss og det er urettferdig og trist. Ellers tusen takk! Veldig glad for at det finnes sånne som deg som liker det

    10. Jeg har ofte tenkt at jeg skulle ønske jeg ikke levde med telefoner og pc-er. Samtidig som vi føler at vi er sosiale og smarte, føler jeg at vi egentlig bare er enda fjernere enn før. Det at så mange vet hvordan de gjør alt mulig rart på en datamaskin eller telefon, men ikke vet hvordan man slår i en spiker, er sykt trist. Og det verste er jo at jeg ikke er noe unntak. Skulle ønske jeg var mer selvstendig, og ikke så avhengig av butikker. Jeg vil bygge egne møbler og hus selv, ikke leie inn snekre og kjøpe i butikken. Svært få vet hvordan man kan overleve uten hjelp, og det er skremmende.

    11. hvis du ikke allerede gjør det, så må du høre på Joe Rogan sine podcaster, tror du kommer til å like dem 🙂

    12. Fortsett med slike innlegg!!! Elsker det å elsker å høre om andre sine reflekterte tanker om livet og viktige samfunsspørsmål vi står ovenfor.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg