Jeg må på avvenning en måned…

Processed with VSCO with b2 preset

Etter nesten to måneder i frykt om at jeg var avhengig, kom jeg meg endelig til legen, og fikk det bekreftet. Jeg er avhengig av… nesespray (??!?!) Jeg har gått altfor lenge med tett nese, rennende nese, kløende nese og brukt nesespray neesten hver dag i flere uker. Det begynte jo med en forkjølelse, så en halsbetennelse, så forkjølelse igjen også klarte jeg ikke å slutte på nesesprayen til slutt. Var så gale at jeg våknet hver natt av at jeg ikke fikk puste gjennom nesen. Det må jo faktisk være noe av det beste og mest komiske å være avhengig av ja, men faktisk ganske hemmende og irriterende om du har opplevd det selv.

Så legen sa det var bra jeg kom, for han hadde visst venner som var så avhengig at de så og si hadde en nesespray i alle lommene og sprayet hele dagen. Det har ikke vært såå gale med meg, men jeg har fått litt panikk om jeg glemte nesesprayen på skolen av og til. Og en veninne av søsteren min måtte tydeligvis operere fordi hun var blitt så avhengig. Jeg fikk en annerledes nesespray på resept nå, og den skal tydeligvis være avvennings-nesesprayen min i en måned. Huff, jeg håper den er effektiv. Ønsk meg lykke til! Hahah, er det mulig. Husker faktisk jeg pleide å mobbe Solfrid for et par år siden da jeg trodde hun var avhengig av nesespray, og nå sitter jeg her selv, med en bunke snytepapir ved siden av meg og nyser hvert andre minutt 🙂 Jaja, har dere vært selv eller kjenner dere noen som har vært avhengig? Kom de seg ut av det lett eller? Hilsen nesesprayavhengig jente på avvenning (18)

 

12 kommentarer
    1. Jeg har også vært avhengig av nesespray!! Jeg var avhengig i nesten 2 år, brukte det hver eneste dag. Til slutt ble jeg så lei så jeg dro til legen, som sa at jeg bare måtte slutte NÅ. Så jeg sluttet samme dagen og gikk i to måneder uten å bruke nesespray, men jeg var forsatt tett i nesen hele tiden. Jeg dro tilbake til legen og fikk vanlig allergimedisin fordi legen trodde jeg hadde en form for allergi (det var ikke pollen), så brukte jeg medisinen i 2 uker og så var jeg ikke tett i nesen lenger. Bruker ikke medisinen nå lenger for merket at jeg ikke ble tett selv om jeg sluttet på medisinen. Er sååå deilig å gå hver eneste dag uten å være tett, hadde nesten glemt hvordan det var. Håper det blir bedre med det også 🙂

    2. Anonym: ååå shit det var lenge du gikk! Glad jeg kom meg til legen såpass tidlig og fikk begynt å venne meg av det. Jeg fikk bare en dårlig redeptnesespray som erstatning da. Hvilken medisin fikk du?

    3. Hahah, hadde en venninne som var så avhengig av at hun fikk hull(!!) i mellom neseborene! Tror ikke hun sluttet før hun ble gravid. Best å slutte, ja 😛
      Selv klarer jeg ikke å ta nestespray, kanskje likegreit, selv om jeg alltid er tett.

    4. Var avhengig av nesespray selv, fikk beskjed av legen om å bruke saltvannsspray istedenfor og det funket faktisk! Kom meg ut av det😂

    5. Jeg har tatt nesespray 3-6 gang om dagen i 3 år, bruker det enda like mye å jeg klarer ikke å leve uten den.. Går fort 2 nesesprayer i uken..

    6. Opplevde nesten å bli avhengig, helt til jeg sluttet å ta nesespray hver gang jeg var tett, men kun en gang om kvelden når jeg skulle sove (under forkjølelsen). Så om du sliter med å sove med tett nese, gjør som meg:/ 🙂

    7. Jeg har vært avhengig av nesespray i 12 år, og lever i grunn helt greit med det. Ingen plager annet enn tett i nesen når jeg skal sove og noen ganger når jeg våknet = jeg tar nesespray.
      Har sluttet to ganger før, og syns faktisk det er jævligere enn å bare fortsette :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg