Uken som gikk…

Dette er da forrige ukens tanker 🙂

Ukens tanke: Tror ikke jeg bare klarer å finne èn tanke her altså. Som dere så ut i fra “18 ting jeg har lært-” innlegget mitt, er det ganske mange tanker som surrer oppi dette huet på en gang. Jeg har tenkt mye på hva jeg vil bli når jeg blir stor, og hvordan i alle dager jeg skal finne ut av det når jeg vil bli sånn alle yrker i hele verden. Jeg vil bli miljøaktivist, jeg vil revulusjonere psykriatri, jeg vil bli foreleser, jeg vil bli astrofysiker, jeg vil forske på psykoaktive stoffer, jeg vil bli filmreggisør, jeg vil bli youtuber, jeg vil bli blogger, jeg vil bli professor i filosofi, jeg vil bli historiker, jeg vil bli politiker… Nei huff, hjelp meg anyone. 

Ukens opptur: Ehm, Skam? Tror ikke dere aner hvor mye jeg skal kose meg med det så snart jeg er ferdig å skrive dette innlegget. Litt guilty pleasure.

Ukens nedtur: Jeg har spist uendelig mye drit. Stakkars kroppen min </3 Skal prøve å kutte litt ned på sukkeret hvis jeg vil leve til lengre enn til 50 har jeg funnet ut, så vi får krysse fingrene for selvkontrollen min.

Ukens sang: Gjennoppdaget Lucy in the Sky with Diamonds av The Beatles og The times they are a-changin´ av Bob Dylanpusn.

Ukens person: Steve Jobs. Sett litt dokumentarer om han, og han bare virker som en person jeg hadde eelsket å kjenne, og vokse opp med. Interessant, utradisjonell og genial er en underdrivelse av hvem han var <3

Ukens film/serie/dokumentar: Caroline og jeg så Reseptskurker, og tror vi tok den på pause hvert andre minutt for å si oss enig i, og kommentere påstandene deres, hahah. Tok sin tid, men fy søren så verdt det. Man blir så frustrert av sånne dokumentarer. Skjønner ikke hvorfor jeg gjør det mot meg selv.

Ukens mat: Smoothies. Lager det kvelden før en skoledag, og tar det med meg som frokost dagen etter. Fins jo ingenting bedre å starte dagen med. Untatt sånn sjokolade, men ja du skjønner.

Ukens lættis: Fuckboys. Kan ikke fatte å begripe hvordan det ikke går an å ta hint, eller slutte å mase når man får direkte beskjed om at det er ikke er noe interesse for å være med dem. Hahah, har en som har vært på to av veninnene mine, inkludert meg selv og nå prøver han seg på enda en i gjengen. Tror vi brukte en dag på å forklare vedkommende 1. hvorfor hun ikke ville være med han, og 2. hvordan slikt mas bare driver jenter lengre vekk og at det går ikke an å tvinge noen til å like seg. Jesus, hahah, er det mulig.

Ukens leser: Henriette Celin er jo en engel i kommentarfeltet da.Det er tydelig å se at hun tar seg tid til å lese hele innleggene mine og det er så herlig å få tilbakemeldinger fra henne. Hun har blogg også! Bergensergenser.blogg.no

Ukens flause: Egentlig er å jobbe på Downstairs en eneste stor flause. Ikke bare er det mange kleine mennesker som skal prøve seg på de merkligste måter, mens jeg konser på jobb. Alt fra klapping og kniping i kinnet til folk som skal ha nummeret mitt og ta meg med på date. Haha, jævlig mixed emotions. Og i tillegg er jeg jo tidenes idiot når det kommer til tall og penger, så jeg gjør sikkert masse feil når folk skal betale kontakt :))) Ikke si det til pappa aka sjefen min 😀

Ukens throwback: Til da jeg var dritsøt, flink å sminke meg og flink å redigere i 2010??? #Inspo #Sparkle #Cute #Cutenessoverload #Eyebrowsonfleek

Satan, det var svært. Nå griner jeg. Hade.

11 kommentarer
    1. Hei! Leste det innlegget ditt om grønn smoothie tidligere, og hadde bare et spørsmål, for har ikke brukt sitron i smoothie før:
      Rensker du sitronen og legger den nedi, eller skviser du ut sitron-saften bare?
      Takk for svar på forhånd!

    2. Heldigvis kan mange av de yrkene du nevner kombineres da, om man bare har tålmodighet til det tenker jeg.
      Miljøaktivist kan man jo forsåvidt være uansett yrke, revolusjonere psykiatri – bli foreleser – bli professor i filosofi – bli politiker synes jeg henger godt sammen. Youtuber og blogg kan man så absolutt slenge inn der og, men det kommer kanskje an på hva du vil blogge og lage videoer om. Kanskje litt verre med de andre yrkene, men du har jo hele livet på deg, og ingenting er umulig 🙂 Filmregissør vil jeg selv bli, forresten, kult å se at noen har hatt samme tanken!

    3. Bare vær glad for at gutter er interessert i deg, du… er alltid jeg som må gå etter dem…

    4. Hei, Leandra! Såg du hadde skrevet at du var interessert i å finne ut mer om Steve Jobs! Jeg har akkurat sett en forestilling som heter “The agony and the ecstasy of Steve Jobs by mike daisey”, hvor blant annet Steve Jobs ble portrettert. Dette ga meg et helt nytt perspektiv på både Apple og Steve Jobs! Manuset ligger lett tilgjengelig på google! (det har blitt filmet en fremføring av dette stykket, men Apple fikk det fjernet) 🙂

    5. Wow, LSD er min favorittsang haha. Visste ikke at du likte the Beatles, det er jo dødskult.

    6. Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om ikke å vite hva man vil bli fordi man vil bli så mye! Selv kunne jeg tenke meg å bli flygeleder, sivilingeniør med flymekanikk som ekspertområde, samfunnsøkonom, meteorolog, lege, forfatter, filmmusikk-komponist, helse- og ernæringsekspert, forsker på kreft.. ja, sikkert mye mer også! Har lyst til å jobbe med noe som jeg virkelig brenner for og som interesserer meg dypt, og har lyst til å gjøre noe som kan være med på å påvirke verden i positiv retning. Kjenner jeg blir litt stresset av å allerede gå tredje året på vgs – hvor ble tiden av?? – og av alle som spør og graver i planene mine for neste år, for jeg aaaner ikke hva jeg skal velge! Men jeg er uansett takknemlig for å ha mange interesser i livet! Jeg kjeder meg aldri ett sekund 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg