Skoleprosjekt – filmatisering av novelle!

I dag blir søndags video litt annereldes. Vi har nemlig fått i oppgave å filmatisere en novelle på skolen, som skulle være ferdig til fredag. Mange av dere har allerede sett den på youtube, men jeg tenkte å legge den ut her for bloggleserne også. 

Novellen heter “Pass deg for Ulven” og er skrevet av Gro Dahle. Den handler om en jente som skal flytte hjemmefra, og blir bedt av moren om å passe seg for alt mulig. Så i fem år lever hun alene i frykt om å snakke med noen, se på noen, være med noen osv. Helt til en dag i august :))) Så får dere se hva som skjer da! Novellen refererer på en måte til “rødehette og ulven,” og det er derfor hun har på seg rød jakke i novellen, og den jakken blir på en måte et symbol på frykten da.  Mine acting skills er kanskje dårligst, men gjorde nå litt opp for det meg reggisering, filming og redigering. Er egentlig utrolig gøy å være kreativ bak kamra syns jeg. Uansett, håper dere syns det var en litt artig video å se!

12 kommentarer
    1. Wow, så bra den var! både teksten/novellen, redigeringen, og alt. Den røde jakken var så tydelig og var som en rød tråd her. Å, som jeg likte den novellen og filmen sammen <3

    2. Utrolig bra jobba! Likte denne videoen veldig godt. Filmingen, redigeringen og alt – ja… veldig bra!! 😀 Dere er flinke og kreative! 🙂 Fikk nesten litt lyst å lese boken.

    3. Hei! Håper ikke jeg husker helt feil nå, men mener du har sagt tidligere at du interesserer deg for antikken(?). Vi har om det i historie nå, og jeg lurte på om du hadde noen gode tips til dokumentarer/filmer/eller lignende jeg kan se om antikken! Synes det er veldig spennende, men har lyst til å få en enda større forståelse og interesse for det! :)) takk!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg