Ting jeg vil gjøre i september

Ny måned folkens! Sommeren er over, og jeg tenkte å lage en liten bucket list for den første måneden i høstsesongen. Før jeg begynner vil jeg gjerne takke hver og en av dere som var innpå bloggen min forrige måned, for jeg kom nemlig på topp 20 Norges mest leste blogger i august! Det er sinnsykt stort for meg, og jeg tror det nesten ikke selv. Jeg har snart holdt på med bloggen i syv år, og alltid gjort det fordi jeg elsker å uttrykke meg og syns det er en fantastisk plattoform for det. Men når så mange vil komme innom og se hva jeg driver med, og i tillegg syns det er interessant, daaa blir jeg glad da. Tusen takk! <3

Okei, la oss begynne! – Ting jeg vil gjøre i september

♥ Dette er en klassiker, men komme tilbake i gode treningsrutiner! Nå er det snaart to uker siden jeg var inni min gode trenings-periode før jeg falt av… Og det merkes! Jeg blir skikkelig rastløs, ubekvem i hele kroppen og går alltid ned i vekt pga tap av muskelmasse og lite matlyst. Heldigvis skal det ikke så mye til igjen å komme tilbake på banen når du tidligere har vært der, så jeg håper å opprettholde gode treningsrutiner i september! Det gir meg så mye livsglede når treningen først er unnagjort, jeg blir skikkelig fornøyd, avslappet og sovner som en baby om kvelden. Det gleder jeg meg til.

♥ Lage én video i uken. Jepp, you heard me. Jeg har funnet tilbake til videolagings-motivasjonen min og tenker å poste en video hver søndag med etterspurte videoer. Så jeg håper dere er klar, for jeg har en veldig etterspurt video som kommer nå på søndag. Noen som klarer å gjette hva?

♥ Lese en bok. Dette er noe jeg ikke har gjort på altfor lenge, og noe jeg har hatt lyst til å begynne å gjøre. Jeg føler det er et helt univers av bøker jeg hadde blitt forelsket i, men aner ikke hvor jeg skal begynne, så jeg får jo aldri begynt! Med tanke på at jeg bare har “lette” fag på skolen i år, merker jeg at jeg har mye mer tid til overs på fritiden, og denne vil jeg gjerne bruke til å lese noen gode bøker. Gosh jeg lurer på om jeg faktisk komme til å gjøre det jeg, hahah. Er bare å komme med anbefalinger!

♥ Gi mer i faen i folk. Jeg har innsett i det siste hvor farlig det er å si seg avhengig av andre, eller la lykken avhenge av venner, familie og andre mennesker i livet. Jeg merker at mange jeg elsker og gir min omsorg og tid til stadig skuffer meg, ikke setter pris på oppmerksomheten, og ikke returnerer kjærligheten. Og jeg er altfor god på å la det påvirke humøret mitt. Jeg har meg selv, mine tanker, mine hobbyer og min egen kjærlighet for meg selv (og katten min) og det får være nok. Alt annet er bare en bonus, men ikke noe jeg skal la gå utover livskvaliteten min. Det virker veldig vanskelig, med tanke på at jeg elsker å prate med folk, men jeg skal i hvertfall prøve, så blir det nok i hvertfall litt bedre.

♥ Legge hjertet og sjelen min i skolearbeid. Som jeg nevnte, har jeg ingen vanskelige fag på skolen lengre, og jeg trives egentlig voldsomt mye i de fleste timene, og interesserer meg for det vi snakker om. Så nå siste året har jeg skikkelig gode forutsetninger for gode karakterer. I hvertfall virker det slik foreløpig, og jeg har stor tro på at det vil fortsette! 

♥ Være mindre på mobilen. Jeg bruker aaalt for mye tid på å surfe gjennom alle tenkelige sosiale medier som jeg allerede har sjekket fem ganger den siste timen. Det er på ekte avhengighetsskapende, og jeg føler at jeg  åpne hver eneste mystory og se alle de nye bildene på instagram. Tenker liksom at den tiden med apatisk glaning på en skjerm kunne vært brukt til noe mer sunt og givende, så jeg må virkelig ta meg selv i nakkeskinnet her altså!

Har dere også noen mål for september? Kanskje jeg kan kopiere noen :)) 

16 kommentarer
    1. Mine mål er å komme ordentlig i gang med treningen igjen, bli mer sosial med vennene mine og spare mye av lønningen min 🙂
      Ta gjerne en titt innom bloggen min 🙂

    2. Et veldig fint mål å være mindre på mobilen (:
      Og ellers gode mål! tror jeg må få lest meg en bok snart jeg og. Er aaaltfor lenge siden ;o

    3. Henning Mankell – danselærerens tilbakekomst.
      Det er en krimbok, men den er helt utrolig. Jeg har lest alle Karin Fossum, Kepler, Jo Nesbø osv osv. Men ingen slår Mankell sin danselærerens tilbakekomst. Anbefaler jeg så inderlig mye. Flotte innlegg!

    4. Anbefaler Spis, elsk, lev, Barna fra toget, Da Vinci koden og Sofies Verden 🙂 litt av hvert, hehe

    5. Den jakka som du fikk frå ROMWE, var den sponset?
      Eg kjøpte den jakka nyleg, men nå spør dei om bildet av kortet mitt og dei siste fire siffera i kontonummeret mitt. Er dette legit og trygt? for eg bestilte også andre ting og er ganske redd for at eg er blitt svindla for 2700 kroner. I tillegg så er alt betalt for og dei nekter å sende meg varene mine før eg har gjor det dei sendte meg på e-post.
      thank uuu

    6. Camilla: Anbefaler Piken på toget hvis du liker krim, og Gone serien hvis du liker Fantasy/Science fiction

    7. Hei! Hvor er skinnjakka du hadde på deg på et bilde på vsco med tekst: “off to work, kom på DS”? Haha, men den var sykt fin!! Hvor får jeg kjøpt den??

    8. anbefaler “catcher in the rye” eller “redderen i rugen” som den heter på norsk. Har lest en del bøker, men ingen slår denne. Boka er full av symboler, metaforer og tanker. Den virker kanskje litt rar i starten, men hvis du leser deg opp om den i forveien vil du nok forstå mer av den når du leser den 🙂

    9. Sykt mange fine mål! Mine mål er å komme igang med treningen etter sommern, spare opp penger (ligger 4000 i minus så må virkelig skjerpe meg herregud) og være myyye mer positiv i hverdagen! Har irritert meg skikkelig over når folk er negative og kommer med sånne nedlatende kommentarer til skolearbeid ogsånn, men har insett at jeg også gjør det ganske ofte, og da må jeg rett og slett bare skjerpe meg med det hahah

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg