Topp 5 steder jeg vil reise

1. Cuba
Cuba er nummer en på listen min rett og slett fordi det er så mye historie, og man kan se det så tydelig fortsatt. Jeg vil til Cuba mens det fremdeles ser ut som 60-tallet der. Gamle biler, bygninger. Ikke noe turist-pregede områder. Bare kultur og historie.

 


2. Hawaii
Jeg tror Hawaii er et sted som hadde gjort meg vanvittig lykkelig. Tropisk varme, palmer, sjø, øyer, blomster og et preg av stillhet og fred midt i stillehavet.


3. Japan
Dette er det landet jeg har hatt lyst til å dra til lengst. Japan var det første landet jeg forelsket meg i som liten. Jeg vil kle meg i klærne de går i, spise maten de spiser og snakke språket deres. Faktisk var jeg så interessert i Japan en periode at jeg lærte meg litt basic japansk. Kan hilse, presentere meg og ha en enkel samtale, telle og kødde litt på japansk. 


4. Hellas
Denne er vel ikke så vanskelig å forstå? Jeg fascinerer meg uendelig mye over gresk historie, antikken og de første folkeslagene som levde i disse områdene, som de fleste kanskje har skjønt ut i fra min første tatovering. Jeg elsker historien med andre ord, og syns i tillegg at det er evig vakkert der. 


Australia
Oseania er det siste kontinentet jeg har igjen å besøke bortsett i fra Artkis og Antarktika hvis du teller med dem. Og jeg hadde ikke hatt noe som helst i mot i besøke vakre Australia. Jeg husker hvor uendelig nydelig det var da jeg dykket i et korallrev i Egypt, så jeg kan jo bare forestille meg hvordan det er å dykke i The Great Barrier Reef. En stor drøm med andre ord! 

Hva er dine topp 5 steder å reise?
 

25 kommentarer
    1. Fine destinasjoner og flott innlegg 😀 Hellas er utrolig fint, så dit må du reise når du får mulighet, haha 😀 Håper du har en flott dag! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    2. Åh, jeg hadde elsket å dra til alle disse stedene! Selv skal jeg til Hellas for tredje gang i sommer – gleder meg masse til det 😀 Det er faktisk noe spesielt med det landet!

    3. Åå håper du får reist til Japan 😄 Jeg er der nå i en måned, reiser rundt og er med venner. For to år siden var jeg på et års utveksling her (vgs), og det er det beste valget jeg noen gang har tatt. Fikk så mange venner og en god vertsfamilie, som jeg bor hos når jeg er her på ferie. Tokyo er så spennende og fascinerende, mens Kyoto er nydelig med sine tradisjonelle templer og geisha. Du finner så mye spennende og fascinerende både på landsbygda og i storbyene. I år fikk jeg også sjansen til å gå opp på toppen av Fuji-fjellet, det anbefales! Vi gikk opp om natten og så soloppgangen fra toppen, det var en opplevelse som traff langt inn i sjelen. Språket er også utrolig vakkert, og jeg øver meg så mye jeg kan mens er her.
      Kulturen er veldig annerledes fra hjemme, og hele språket er preget av det. Man kan aldri si direkte nei til noen, og må alltid skryte og “snakke opp” til andre mens man “snakker ned” og undervurderer seg selv. Man er en helt annen person sammen med venner og familie enn når man er ute i det offentlige. Fascinerende, men slitsomt til tider fordi du aldri kan vite helt sikkert hva folk synes om deg.

    4. Cuba har også vært øverst på lista mi i maange år nå!! Håper jeg får til å dra dit en tur til neste år, når jeg er ferdig med vgs og før all historien forsvinner som du sier..
      Ellers er nok Australia, Italia, Kambodsja og Montenegro de andre landene på min liste! En god blanding😊😊

    5. Har vært på Cuba, nydelig sted! Absolutt et must å besøke. Men folket som bor der har det ikke så bra…
      Mine topp 5 destinasjoner må nok være Japan, Bali, Brasil, Sør-Afrika og Australia

    6. Nydelige steder alle sammen! Kunne du skrevet litt om hvilke land du allerede har vært i, hvilke av dem du kunne tenkt deg å reise tilbake osv. Siden du nevnte at du hadde vært i så mange kontinenter regner jeg med at du er ganske verdenskjent allerede 🙂

    7. Cuba har også vært høyt opp på lista mi etter jeg leste boka “Drømmehjerte” for et par år siden. Virker som et fantastisk land, dit må jeg bare reise en gang! God sommer videre 🙂

    8. Det er noe ved deg og bloggen din. Det virker som du har en mening bak alt du skriver og at du har dype tanker om ting. Kan se for meg at du reflekterer en del og er veldig nysgjerrig, kanskje jeg tar helt feil, men tror ikke det, haha! Bra det er noen bloggere der ute med både et vakkert ytre og et vakkert indre.

    9. Så fine reisemål 🙂 Har selv veldig lyst til å reise til Frankrike, USA, Australia, New Zealand og et land i Sør-Amerika 🙂

    10. Hei:) fin blogg, ryddig og pent!
      Jeg vil veldig gjerne reise til LA pga “Hollywood” livet der ser helt sinnsykt ut. Jeg vil også reise til Italia, for å prøve ut all maten, bli kjent med landet og høre på et nydelig språk, kanskje lære litt? Så ville det vært kult å sjekka ut Hawaii, samme som deg:) for varme, ferie og tæn! Så høres Dubai kult ut. Det er tydeligvis en rik plass, utifra forholdene. Sist og på førsteplass må bli Frankrike❤️No doubt! Visste du forresten at fangene på fortet ble spilt inn der?:)
      Ha en fin dag videre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg