Fake it til’ you make it

Hvor mange ganger har ikke du sett personer som ikke akkurat blir regnet som samfunnets “perfekt” utseendemessig, men har den sykeste utstrålingen og selvtilliten som skinner over alle feilene deres og gjør dem helt utrolig vakker? Dere aner ikke hvor høyt jeg har ønsket naturlig vakkert hår, tynnere legger, smalere rygg, å være mer utadvent, å være god i matte, å være høyere. For å nevne noe. Disse tingene er nå ikke like viktig for meg lengre, rett og slett fordi jeg er mye mer glad i de delene av meg selv. Tingen er at særpreg er jo det som gjør meg til det individet jeg er. Og noe jeg har innsett i det siste er hvor utrolig deilig det er å ta en kompleks jeg har og bare “own it.” Dønn late som om jeg er stolt av det helt til jeg faktisk blir stolt av det på ekte. Fake it til’ you make it. Selvtillitt er en muskel som du må trene hver dag, og fremgang i mental helse føles så jævlig fantastisk. Hjernen din er nøkkelen til alt du ønsker. Husk det.

Man kan alltid ha dårlige perioder eller dårlige dager. Jeg skal si dere at store deler av våren i år har jeg vært så forferdelig misfornøyd med meg selv at jeg til og med har endt opp med å droppe sosiale sammenkomster fordi jeg var så ukomfortabel i min egen kropp. Jeg klarte ikke å se en eneste fin eller positiv ting med meg selv, og følte meg rett og slett lite verdt og lite spesiell. Men den holdningen der dere, den er giftig. Alt ligger i tankene. Du kan seriøst skape din egen fine verden, eller din egen stygge verden i hodet ditt. Forskjellen på hvordan jeg følte meg da og hvordan jeg føler meg nå, er så stor. Jeg er fin, jeg er annerledes, jeg er lykkelig, jeg er viktig, jeg kan oppnå hva som helst, og jeg vil ta vare på hver minste del av meg selv fordi jeg er en bomb ass bitch who dont need no one. 

Jeg har alltid ment at du kan gjøre absolutt hva som helst i hele verden, så lenge det ikke påvirker noen andre negativt. Derfor, om du vil ta en boob job, butt lift eller botox, why the hell not? Går an å elske seg selv og samtidig kjøpe litt fyldigere lepper. Vi er mennesker og vi bryr oss om utseende. Det er greit. Så at andre blir direkte sur eller mener det er feil at andre fikser på seg… Mind your own buisiness. Om du ikke vil, ikke gjør det. Å være spydig om det, er egentlig bare å sette seg selv i et dårlig lys. Og ja, dette er viktig – Folk som sier noe stygt eller negativt om andre, blir umiddelbart styggere selv. Unnskyld, men det er sant. Å baksnakke går kun negativt ut over baksnakkeren selv. Jeg vil i hvertfall ikke være rundt sånne mennesker. Jeg vil være rundt mennesker som “eier” feilene sine, og snakker andre opp. For det er seriøst ingenting mer attraktivt enn det.

Du er viktig. Du, kroppen din og hodet ditt er det viktigste i livet ditt. Du er din egen hovedprioritet. Hele deg –  skal du leve med for resten av livet. Og det er ingenting som føles bedre enn å trives med det faktum. Kjærlighet for deg selv kommer før alt. Først når du elsker og tror på deg selv, kan resten av livet ditt falle på plass. Du kan komplimentere og beundre folk som er smartere, finere og mer populær enn deg, fordi du ikke ser på dem som en trussel. Den sikre, selvstendige og uavhengige holdningen i et menneske, syns jeg er mer beundringsverdig og verdifull enn stram mage og sprettrumpe.

– He offered her the world. She said she had her own.

17 kommentarer
    1. Føler du motsier litt deg selv i den første og andre delen, for først skriver du at man skal eie kompleksene sine, for så å si at det er greit å fikse på ting?
      Med mindre du mener det at hvis man har en kompleks, så skal man “own it” med enten å godta det eller fikse på det, hva enn man skulle ønske og ingen av delene er feil. Og i så fall er jeg veldig enig!
      Spesielt det du skriver om negativitet fra andre. Jeg skal om ikke så lenge operere nesa, som har gitt meg dårlig selvtillit i mange år… Og blir så å si mobbet for det av familien. De erter meg konstant og jeg kan godt innrømme at det føles vondt, men derfor får jeg enda mer lyst til å gjøre det, for det føles riktig for meg. Selv om det bare er utseendet det er snakk om. Ser på dette innlegget som et tegn på at jeg tar en riktig avgjørelse 🙂

    2. Dette var et utrolig bra innlegg du har skrevet! Du er en så stor inspirasjon, Leandra <3 Spesielt for meg. For jeg kjenner meg så igjen i det du skriver, men har dessverre ikke klart å like/elske meg selv. Men en vakker dag håper jeg at jeg vil klare det også, og at flere og flere gjør det! For det er akkurat det vi burde gjøre, og det er så godt å se noen viser oss det, ikke minst klarer det! Spesielt i en verden som forteller deg at du ikke bra nok. Det at du har vært i denne situasjon som mange kjenner seg igjen i, og har klart å snu det til noe bra. Det viser andre at det er mulig å elske selv og alt ligger i tankene våres. Det er så beundringsverdig og stor respekt til deg! Elsker bloggen din, og personligheten din til tross for at jeg ikke kjenner deg utenom bloggen. Lots of love <3

    3. Jeg likte dette innlegget godt, for det du sier er helt sant. Man klarer ikke å ha det bra om man ikke har det bra med seg selv. Derfor skal man gjøre alt man kan for at man skal trives. Den eneste personen i hele verden man ikke kan rømme fra, er seg selv, og da gjelder det at hodet, kroppen og tankene samarbeider. Du er drop dead gorgeous og jeg beundrer deg virkelig! Jeg elsker å lese de dype innleggene dine, jeg synes du ser så feiende flott ut og du har mye mellom ørene! Du er deg og jeg liker deg for den du er, og jeg håper at du virkelig en dag kan føle at du elsker deg selv <3 Selv har jeg hatt spiseforstyrrelser og andre psykiske vansker i to og et halvt år nå og jeg vet hvordan det er å hate seg selv tvers gjennom. Men for hver dag som går, lærer jeg meg å like ulike sider ved meg som gjør meg spesiell. Det sitter i hodet alt sammen. Klær, sminke, en flat mage eller falske vipper kan ikke gi en den gleden eller utstrålingen ekte kjærlighet til en selv gir. You go girl, stå på! <3

    4. Sykt bra innlegg! Akkurat det jeg trengte for å være helt ærlig. Har vært i den situasjonen lenge nå og har blitt drit lei av de tankene. Dette var siste boosten jeg trengte for å komme meg over de grusomme tankene. Foresten så er du så sykt nydelig! Lest bloggen din i sikkert 4 år nå og du blir bare vakrere for vær dag som går! Fortsett bloggen slik. Sykt motiverende!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg