Uken som gikk…

Ukens tanke… I det siste har jeg faktisk blitt overrasket over hvor frekk og utakknemlig folk kan være. Både nære venner og ukjente som har “brukt meg” for å få noe gratis eller lettere bare fordi jeg har muligheten til det, og blir sint om jeg sier nei til noe som langt i fra er en selvfølge. Jeg blir så glad når folk er litt ydmyk og takknemlig. Det gjør at jeg får lyst til å gjøre tjenester for dem når jeg kan. Det er bare gøy. Men når fullstendig ukjente som aldri har snakket til meg før, eller noen som har behandlet meg veldig dårlig i fortiden, rett og slett forventer at jeg skal go out of my way for gi dem spesialbehandling, føler jeg meg brukt og veldig lite satt pris på. Det har jeg dessverre opplevd litt for mye av i det siste, og det var i hvertfall ukens deppetanke.

Ukens sang… Housequake av Prince er det deiligste fenomenet hørselen min har fått æren av å innta denne uken.

Ukens mat… You guessed it. TAPAS. Dadler i bacon, asparges i skinke, foccatia, aioli, scampi…. Fikk ikke nok tapas på tapaskvelden så jeg dro med meg en ut og spiste det dagen etter også 🙂 Escalon har visst bra utvalg av tapas!

Ukens flause… Da pappa var i Thailand for noen måneder siden fikk han en maler til å male et bilde av meg og broren min. La meg bare si det sånn at han kan ikke ha vært den beste maleren i verden. For jeg ser nemlig helt sinnsyk ut på bildet. Ligner ikke på meg i det hele tatt. Pappa ser selvfølgelig ikke dette og henger det opp midt i stuen. Jeg hadde looovet meg selv å ta det ned før jeg fikk besøk. Selvfølgelig glemte jeg dette da jeg skulle ha tapaskveld, og innså ikke før på slutten at det må ha vært et artig samtaleemne gjennom kvelden :)))) Går fint da, for det var for det meste bare nære venner, men det bildet altså… Kanskje årets flause. 

Ukens opptur… Definitivt at sommerferien begynte! Og tapaskvelden selvfølgelig. Ellers har det vært mye spising ute med venner, grilling med familien, og frokosten på IKEA med gjengen var ganske ålreit. Okei, egentlig bare mye god mat egentlig.

Ukens nedtur… 3-timers søvn fra lørdag til søndag og en smuuule bakfull, noe som for meg ofte innebærer litt deppehumør 🙁

Ukens person… Jeg møtte en engel av en jente på Downstairs som sa at hun leste bloggen min og ga meg såå fine komplimenter på både personligheten og utseende. Og det beste var at hun virket ganske oppriktig og edru. Jeg hadde drukket en del, men jeg mener hun het Tirill. Vet ikke hva jeg skal si jeg når folk er så søte og snille, men tror nok hun merket på hele meg at hun smeltet hjertet mitt.

8 kommentarer

Siste innlegg