Da kan jeg si takk og farvel

DA var jeg offesielt ferdig med alle vurderinger i vg2. Jeg skulle egentlig ha spanskpresentasjonen min om mørk materie og mørk energi på fredag, men det var så få i spanskklassen i dag, at det ble tid til meg. Og det var egentlig like greit, for jeg ble faktisk veldig fornøyd med meg selv da jeg var ferdig. La oss bare si det sånn at det pleier ikke å være noe “kjære mor” når spansklæreren stiller oppfølgingsspørsmål til presentasjoner. Og jeg som ikke valgte det letteste temaet, gravde egentlig min egen grav trodde jeg. Men det viste seg at jeg var on fire i dag! Nailet svar på spørsmål som “forklar forskjellen på mørk energi og mørk materie, hva er et svart hull, hva skjer hvis du kommer inn i et svart hull, beskriv oppbyggingen av et atom, hva er en galakse, hva er en stjerne” Tror ikke læreren var helt forberedt på å få et svar på alt sammen. Er da lov å skryte litt av seg selv når man forklarer grunnen til at universet utvider seg på spansk, hahaah. Er ikke så mange jeg kjenner som kan si det da!

Det var i hvertfall en fin avslutning på fem år med spansk. Så det var veldig gøy! Nå slipper jeg å komme i spansktimer fremover, og resten av skoleåret blir veldig slapt. Med andre ord egentlig bare en liten blanding koselig og unødvendig. Greit å treffe litt venner og lære en ting eller to på skolen nå de siste dagene før jeg kan si takk og farvel til vg2. Gleder meg veldig til vg3 og fagene jeg har valgt osv, men først og fremst blir det sinnsykt deilig med sommerferie. Det er jo faktisk høydepunktet i livet. 


T-skjorter fra Weekday.

Holdte på å skrive god helg, for så ferdig føler jeg faktisk meg. Men ha en strååålende tirsdag! Nå skal jeg en tur for å hente noen hagemøbler med pappa og plukke opp noen spennende saker i posten. Vi preikes. 

9 kommentarer

Siste innlegg