Mattips! Bakt søtpotet

I dag har jeg et deilig og kjempesunt mattips å dele! Har dere smakt søtpotet før? Jeg har nylig blitt helt frelst av denne grønnskaen, da den er super allsidig og smaker helt fantastisk. Jeg elsker søt mat, og denne er ingen unntak.

Det er mange måter å tilberede en søtpotet på, men jeg bestemte jeg for å prøve en bakt søtpotet i dag. Det jeg gjorde da var å kutte søtpoteten i to, ta et lite lag med olje på, strø over litt pepper og bak den i oven på 200grader i 30min. Den skal være myk og lett å spise med skje. Jeg strødde litt saltflak over da den var ferdig og spiste den med spinat. Virkelig et deilig, mettende og sunt mellommåltid, lunsj, frokost, middag hva du vil. Et annet tips jeg prøvde, var å kutte søtpoteten opp i tynne skiver og steke dem i stekepannen med olivenolje, salt og pepper. Et alternativ til chips jeg definitivt kommer til å bruke masse fremover. NAM.

Jeg betalte bare 14kr for en ganske solid søtpotet. På bildene ser dere bare under halvparten av en. Så den er både billig, sunn og veeeldig god. Tror jeg har funnet min nye obsession med andre ord. Noen andre som er glad i søtpotet og har noen tips til andre retter med den?
 

10 kommentarer
    1. Jeg ELSKER søtpotet, må prøve ut dette! Anbefaler å lage søtpotetstappe, og gjerne ha deg sammen med kylling og litt grønnsaker. Utrolig godt!!

    2. Søtpotetsuppe smaker helt fantastisk!! Anbefaler å lage det! Jeg tror ingrediensene mamma bruker er søtpotet, litt gulrot og litt chili, så moser ho alt med en stavmikser:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg