World Recycle Week

/ Reklame

Forrige uke da jeg var innom en H&M så jeg en plakat som straks fanget oppmerksomheten min. World Rycyle Week! World Recycle Week varer fra 18. april til 24. april, som vil si denne uken. Det går ut på at du kan ta med deg brukte klær og gi dem i kassen på H&M, slik at de kan bli resirkulert. Dette passet meg midt i blinken da jeg hadde en haug med klær liggende fra da jeg ryddet gjennom skapet mitt for noen måneder siden. Jeg har liksom ikke helt visst om jeg skulle gi alt til Fretex eller selge. Å kaste har for meg blitt uaktuelt da jeg lever så miljøbevisst som jeg kan i hverdagen. 

De som følger meg på snapchat (leandra86) så den solide søppelsekken jeg (og pappa) dro med til H&M i går, og jeg tror det blir et nytt last i dag! Jeg elsker at H&M og egentlig bare andre kjeder og bedrifter generelt får et større fokus på miljø for tiden. Det har vært viktig for meg helt siden jeg var liten. En ødelagt verden, søppel overalt, forurensing og verdens undergang var mine største mareritt da jeg var yngre, og det kunne seriøst få meg på gråten flere ganger i uken før jeg skulle legge meg. Så slike tiltak som dette vil jeg så klart være en del av, og spre videre.

Resirkulering av èn t-skjorte sparer 2100 liter vann… Så bare tenk hvor mye world rycycle week kan gjøre for miljøet. Det varmer hjertet mitt. Og om ikke det er motivasjon nok, får dere i tillegg 10% avslag på deres neste kjøp om dere leverer inn klær denne uken. Det kan gjøres i alle H&M-butikker i landet!

Hva syns dere om kampanjen? Har dere noen brukte klær dere kunne tenke dere å levere? 

6 kommentarer
    1. Hei, bare et spørsmål. Jeg lurte på om du hadde quoten som du har på hoftetatoveringen din digitalt? Vurderer selv å ta den tattoveringen, men finner ikke ordtaket skriftlig (med tegn). Har du det tilgjengelig? Setter pris på svar 😀

    2. Hei
      Bare for å sette det litt på spissen slike kampanjer er selvsagt supre, men tenker man nøye nok gjennom vil jeg nå påsta at de burde vært helt unødvendige. Klær burde blitt brukt til de var utslitt, og ikke gitt vekk til folk som har litt dårligere råd, slik at du kan få bedre samvittighet til å kjøpe enda flere nye. Om du virkelig inreserrer deg for miljøet, bør du starte i rett rekkefølge av kjeden. Men selvfølgelig alt hjelper jo på 🙂

    3. Hei, har du den tattoveringen som er en quote av Sokrates digitalt? Finner den ingen plass

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg