To blessed to be stressed

Denne dagen har jeg gruet meg til. Hele helgen har egentlig bare vært festeligheter og moro, og leksene har bare hopet seg opp til denne søndagen. Eller økonomistyring rettere sagt. Ligger så langt bak nå, kjenner jeg gruer meg ordentlig til å sette i gang. Derfor prokrastinerer jeg litt først, lur som jeg er. Tenkte å fortelle litt om hva jeg har gjort på i helgen! På fredag var jeg i 18-årsdag til Malin, en barndomsvenn av meg. Jeg møtte igjen gamle venner og hilste på mange nye, og det var utrolig koselig og veldig bra stemning hele kvelden. Malin hadde styrt på med masse forskjellige tapasretter, dere skulle sett så mye god mat! Desserten bestod av oreokake og gulrotkake. Kunne ikke bedt om noe bedre enn det faktisk.

Og i går feiret pappa 50-årsdagen sin! Endelig er jeg stor nok til å bli med på voksenfestene hihi <3 Topp stemning der også så klart, med både tapas, sushi og fri bar! Alltid like deilig å se familie igjen også så klart men fri bar tho :))) Neidajoda

Processed with VSCOcam with c1 preset
De fine søskene mine, Ine, Rebecca og Aaron <3


Pappapus, Becca og mami

Jeg hadde tre kompiser som var på Downstairs rett bortenfor lokalet vi feiret i, så på et tidspunkt stakk jeg bort dit og gjorde utløp for all energien champagnen og vinen hadde bygget opp, før jeg returnerte og feiret litt til. Kjente jeg var meeeget klar for å legge meg på slutten. Vanligvis liker jeg ikke å gå ut to dager på rad, og i tillegg har jeg vært kjempeforkjølet, så jeg hører kroppen trygle om en sunnere livsstil akkurat nå. Skal prøve så godt jeg kan <3

Jeg kom ikke på at jeg hadde kamera med meg før jeg satt utenfor DS, så da whippet jeg det frem og tok et par snapchots.


Robin, Jad og Liam <3

Det har vært en bra helg! Så før jeg rotner nå, skal jeg rydde rommet, ta meg en dusj, drikke masse vann og være fornuftig å gjøre et forsøk på å lære meg økonomi. Helvete. Prøver å roe meg selv med sitaten i overskriften, men optimisme og søndag passer liksom ikke sammen? Jaja, jeg håper dere får en finere søndag enn meg!

9 kommentarer
    1. Høres ut som en veldig gøy helg, selv om formen kanskje ikke var på topp med forskjølelse, du får få i deg nok vitaminer nå så du slipper unna influensa nå 🙂

    2. Et tips som kanskje vil hjelpe med økonomistyringen. Jeg hadde selv økonomistyring og økonomi og ledelse på vgs, noe jeg hatet litt akkurat der og da for det er shitloads mye å gjøre og huske på. Men når jeg begynte å forstå, ble det mye morsommere (noe som gjorde at jeg begynte å studere regnskap og revisjon i høst). Anyways, tipset mitt er når det kommer til økonomistyring er å jobbe veeeldig godt med regnskapsanalysen (regner med dere har kommet dit nå eller skal begynne med det snart?). Spørr læreren din om du kan få en god mal, og skriv din egen analyse som du kan bruke ut i fra den. Det var da ting virkelig gikk opp for meg og det gjorde det mye lettere på tentamen. For slik jeg husker det, så besto halve tentamen av regnskapsanalysen. Alt jeg gjorde var å bytte ut tall og endre mening ut i fra resultatet. Og IKKE pugg, men prøv å forstå. Gosh, jeg aner virkelig ikke hvor mange ganger foreleseren vår har sagt det. Men det er sant, det fungerer faktisk ikke å pugge, man må prøve å forstå hvorfor man må kreditere gjelden og debitere bankinnskuddet, eller hvorfor likviditetsgrad 1 ikke oppfyller kravene 🙂 Håper det hjelper!

    3. Vil gjerne kjøpe de adidas skoene dine! Blir glad vist du sender en melding til nummeret mitt her: 90867992 ! 🙂

    4. Charlotte: Tuuuuusen takk for gore tips! Jeg har faktisk laget en egen mal til regnskapsanalyse og føler jeg har ganske god kontroll på det. Den er gull verdt! Så akkurat det er i boks men det er jo så uendelig mye mer, hahaha

    5. Hvilke sang var det du/dere sang til på snap i natt ? “Du tenker kjærlighet…”?
      Takker for svar☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg