Min dag, minutt for minutt

Heisann og god kveld! I dag tenkte jeg å prøve ut et innlegg jeg ikke har gjort på bloggen før. Nemlig “min dag, minutt for minutt” Jeg har sett en del bloggere gjøre dette, og om jeg ikke tar feil var det Annais som startet trenden? Syns i hvertfall sånne innlegg er skikkelig gøy å lese, så her har dere da min dag minutt for minutt!

01.00: Natt til mandag er det faktisk umulig å sovne. En av mine favorittfilmer noensinne går på tv, Pearl Harbour, og jeg får akkurat sett slutten inkludert den tristeste scenen. Noe som er litt krise, for jeg har tatt vippeextensions tidligere på dagen og hun sa at jeg ikke kunne få vippene våte på 24 timer! Det kommer èn tåre, men det går fint. 

01.28: Jeg sier god natt til andre nattmennesker på snap for hundrede gang, skjekker klokken, rister på hodet og sovner omsider søtt i sengen min. 

07.00: Alarmen skjærer gjennom ørene og jeg skal være på skolen om en time.

07.40: Jeg går ut døren og får et par sekunder til å glede meg over den første snøen som faller i vinter! Jeg småjogger til bussen som går om tre minutter mens jeg prøver å knyte opp høretelefonene.

08.30: Jeg skal ha presentasjon i markedsføring med Malene men hun har forsovet seg! Ingen andre er klare til å presentere untatt oss, så vi tekster febrilsk på iMessage mens hun legger inn siste justeringer på presentasjonen på vei til skolen.

09.10: Læreren kommer bort til pulten vår med et alvorlig utrykk og sier “Den der presentasjonen der…..” Og jeg tenker umiddelbart at den var for lang, at vi har glemt å si noe eller ett eller annet dumt. Men så fortsetter hun “Var det ingenting å si på. Hvis dere gjør det slik på prøven også, får dere 6 i markedsføring, for det får dere i hvertfall nå” Og jeg tror den setningen reddet resten av dagen min bokstavelig talt. Vi blir naturligvis overlykkelig og venter med å hoppe og klemme og skrike til vi er utenfor synsrekkevidde av læreren. Viktig å play it cool.

09.50: Jeg sitter og prater med folk som har fritime, og glemmer fullstendig at jeg ikke er en av dem. Jeg åpner en snap av Sofie som lurer på hvor jeg er og sier at timen begynte for ti minutter siden :))) Så jeg spretter opp av stolen og fullfører to deilige mattetimer med Excell, standardavvik og kvartilbredde. Favorittordene mine.

11.20 Storefri! Jeg spiser risengrynsgrøt, Thea hører på julesanger også sprekker jeg… Jeg driter i å vente til desember. Jeg begynner å mekke sammen en julespilleliste på spotify, og plutselig kommer Solveig med to bokser med julekaker. Det er dråpen. Nå er det faktisk jul.

14.35: Jeg er ferdig tidlig! – Og bestemmer meg for å ta bussen hjem til mamma selvom jeg egentlig bor hos pappa for tiden. Mamma pusser nemlig opp huset, og når jeg kommer inn døren ser det virkelig falleferdig ut. Planker og drit og støv overalt. På rommet mitt står vårt kommende kjøkken bak en dør stengt igjen av nye gulvplater. Videre informerer mamma om at hun skal spise hos mormor senere, og jeg tar meg den friheten og inviterer meg selv. Mormor snakker flytende norsk, men også spansk siden hun er fra Colombia, så da liker jeg å imponere henne med spanskkunnskapene mine siden spansklæren min sjeldent imponerer seg over dem.

16.15: Jeg spiser en digg vegansk middag bestående av falaffel, linsestuing,(?) grønnsaker og ris. Mormor og jeg har en nydelig samtale om universet, astronomi og jorden og jeg innser at jeg virkelig beundrer mormor og hvor mye kunnskap hun har innenfor det feltet, som er vår største fellesinteresse. Se så søt hun er!

17.10: Mamma, Aaron og jeg kjører hjem fra mormor og tar en bråsving inn på Coop Prix for å kjøpe sjokolade til tross for at mamma har dårlig tid. Mamma kjøper en pakke med M sjokolade fra Freia, mens Aaron og jeg nyter en plate melkesjokolade med smørbukk fra Nidar. Den er forresten helt syk. Må prøves.

17.20: Jeg er hjemme og gjør en ekkel lekse i økonomistyring som tar en halvannen time med sukking, grining, spying og litt tanker om hvor fint det hadde vært å være død. Så mye liker jeg det faget. Heldigvis har jeg smørbukksjokoladen min til å komme meg gjennom det. 

18.50: Pappa ringer på vei hjem fra jobb og spør om vi skal øvekjøre. Jeg leverer inn verdens styggeste lekse og hopper inn i forsetet. Tar en rolig tur rundt i Åsane og kjører blandt annet på butikken slik at pappa kan skjekke om de har fått inn favorittnudlene hans, noe de hadde. Så da kjøpte han tre firepakninger før vi cruiste hjemmover. Ingen biler som fløytet på meg denne gangen, ingen kubbing av bilen og ingen paniske bevegelser som vanligvis gir oss hjerteslag i rundkjøringer. Over all en god dag!

20.20: Pappa forteller at han har fått litt julepynt av farmor! Jeg kaster meg over det og avslutter dagen med å pynte rommet mitt, sende snap til alle av lysestaken min og den patetiske julestjernen. Jeg vet ikke hvorfor men jeg syns de blomstene er grisestygge. Må ha dem på rommet selvom da. Det er jo tross alt lille julaften om en måned!

22.16: Jeg innser at jeg har brukt over to timer på dette innlegget, to timer som egentlig burde gått til å lese om fremveksten av demokratiet i Hellas, Sokrates og alle de andre filosofgutta. Så da tror jeg vi starter nå før jeg sovner med hodet på tastaturet, så kan jeg heller sovne med boken på trynet.

Jeg håper dere likte innlegget. Gi gjerne beskjed hvis dere likte dem og vil ha flere. De var i hvertfall gøy å skrive! Good night, sleep tight.

28 kommentarer

Siste innlegg