Gratulerer med overstått store, lillebror!

13-års-dagen til broren min i går var en kjempesuksess! Mamma presterte å samle hele familien på hennes side og pappa hjemme hos oss. Så vi ble nærmere 20 stykker i en relativt liten leilighet. Det var både middag, min hjemmelagde oreokake, champagne og god stemning så klart.

Aaron er min eneste bror og aller beste venn. Jeg tror aldri jeg ler mer enn når jeg er sammen med han, og det er ingen, ikke engang mamma som skjønner seg på den interne humoren vår. Han både oppfører seg og ser ut som om han er like gammel som meg, om ikke eldre. Jeg kan alvorlig ikke huske sist vi kranglet. Det må være mange, mange år siden. Så vårt søskenforhold er virkelig noe jeg setter pris på. Derfor var det ekstra gøy å hjelpe å stelle i stand et stort selskap til han! Gratulerer med overstått til verdens beste lillebror <3


Et bilde av oss fra julaften i fjor, da han nettop hadde fylt 12 og akkurat blitt høyere enn meg! Og i år har han tatt igjen pappa og. Jeg vet ikke om det er han som vokser fort eller om det er tiden som suser avgårde. En kombinasjon? Litt bittersøtt er det i hvertfall. Jeg vil at vi skal være barn for alltid jeg. I hvertfall Aaron.

Og jeg glemte helt å blogge om det i går! – Jeg har slettet instagram, snapchat, facebook, twitter, VSCO og kik!

Jeg nevnte det såvidt på fredag, og skulle egentlig skrive mer om det i går! Men det er da ikke for sent. Noen venner og jeg skal se om vi klarer oss uten sosiale medier frem til fredag! Og Matias og jeg har til og med inngått et lite veddemål. Poenget med dette eksperimentet er å ikke få like mye inntrykk og påvirkning gjennom folk som deler bilder og livene sine over alt. Ikke minst kan vi bruke mer tid på viktige ting uten å bli distrahert. Jeg tror jeg vil merke blandt annet mer effektivitet under lekser. Og på fritiden regner jeg med at jeg kommer til å ta mer intiativ til å finne på noe sosialt, lære meg nye sanger på gitar og lese bøker. Det føltes litt tomt, men samtidig lettende da vi slettet appene fra mobilen i morges. Men jeg tror det kan føre med seg mye bra jeg! Det er nå uansett bare en liten uke, og jeg er jo veldig glad i personlige eksperimenter, så det blir spennende. Det er ikke for sent å hive dere på om dere tør 😉

På fredag blir jeg nok til å laste dem ned igjen. I dag lever vi i en verden hvor sosiale medier faktisk har blitt en nødvendighet innenfor mange områder og yrker. For meg også som blogger og litt offentlig person. Da er spesielt apps som instagram og twitter ganske nyttig. Men en liten uke kan jeg nok ofre! Jeg tror det vanskeligste blir snapchat, ettersom jeg er tilgjengelig der 24/7 og stadig vekk tar bilder av alt mulig unødvendig og sender det til venner og familie. Jeg kommer ikke til å la være å blogge! Blogging bruker jeg for å sette i gang mine egne tanker, konsentrere meg, utvikle skriveferdigheter og utvikle meg selv, noe jeg mener er utrolig viktig så lenge man lever og kan ofte være mentalt sunt. 

Så ønsk meg lykke til, så skal jeg holde dere oppdatert underveis!

8 kommentarer
    1. åå fikk veldig lyst til å prøve meg på en uke uten sosiale medier jeg nå også, så tror kanskje jeg må prøve meg på det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg