Sunn, vegansk sjokolademousse

I dag vil jeg dele med dere en ny vegansk oppskrift!- Som har vært litt etterspurt i det siste. Og don’t worry, jeg har flere på lager! Denne inneholder bare to ingredienser og var såå god at jeg bare må dele den med dere dagen etter jeg smakte den for første gang. Nemlig en hjemmelaget, sunn is! Alt jeg gjorde var å kutte opp to bananer, lot dem ligge i frysen over natten. Det kan også holde med tre timer vil jeg tro, om du vil ha dem samme dag. Også tok jeg dem i en blender, tilsatte to spiseskjeer kakaopulver, blendet videre, også har du en nyydelig banansjokolademousse/is! Jeg elsker både sjokolade og banan, så når den i tillegg ble kald og konsistensen ble så creamy, var jo det helt perfekt. Absolutt verdt å prøve ut! Og visste dere forresten at kakaopulver har høyt innhold av protein? Hele 20gram per 100gram, så oppskriften kan også funke som et lite proteintilskudd. I tillegg er jo banan noe av det sunneste du kan spise da det inneholder en stor variasjon av næringsstoffer. Da holdt det meg også mett en ganske god stund, og fungerer perfekt som et ekstra velsmakende mellomåltid.

What’s not to like?

Tips: Det var veldig godt å blande inn litt nøtter!

Gi en lyd hvis dere prøver det ut, og fortell hva dere syns 🙂

7 kommentarer
    1. Så digg! Jeg har laget en nesten lik dessert fra før, bare med avokado, banan og kakaopulver. Den er minst like god, og konsistensen blir ENDA bedre med avokadoen. Anbefales!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg