Havregrøt smaksbombe (vegansk)

Min kjærlighet for havregrøt er så stor, dere. Det er så mye forskjellig man kan kombinere det med at man kunne spist en forskjellig skål med havregrøt hver dag i en måned. Det er jo nesten det jeg gjør da. Mitt forrige favorittilbehør i havregrøt var honning, men ettersom jeg bare spiser vegansk kost denne måneden, måtte jeg finne meg en ny. Så da prøvde jeg den herlige smaksbomen på bildene i dag. Et absolutt must å prøve for alle havregrøt-elskere! Jeg er ikke en mester på kjøkkenet akkurat, men enkel mat som havregrøt har jeg begynt å bli god på etterhvert. Jeg ga opp å prøve å lage det i kjele, for det er det bare pappa som får til. Men jeg syns den blir nokså god i mikroen også! Er dere glad i havregrøt? Her er i hvertfall min veganske oppskrift:

Ingredienser:

2dl lettkokte havregryn
3dl rismelk
1ss syltetøy
1/2 banan
1 håndfull rosiner
1ss peanøttsmør

Fremgangsmåte:

Tøm melk og havregrynet i en skål. Sett den i mikroen på 3min. Rør om og ta til slutt på tilbehøret.

En ganske selvsagt fremgangsmåte, men poenget her var at 3min funker perfekt med 2dl havregryn og 3dl melk i mikroen!

Som en liten digresjon må jeg bare nevne at The Martian, som jeg sa jeg skulle se på kino i går, var sinnsykt spennende og traff virkelig blink hos meg. Med innslag av komikk, spenning og masse astronomisnakk, satt øynene mine fullstendig låst til skjermen under hele filmen. Hvis dere likte Interstellar, kommer dere til å like The Martian. Jeg elsket den i hvertfall og vil absolutt anbefale den om noen skal på kino! Da folkens… må jeg avslutte her og begynne på litt lekser. Kanskje får jeg tid til å redigere ferdig en video til dere også i kveld :))) Håper dere likte mattipset. Vi snakkes snart!

18 kommentarer

Siste innlegg